اعلام تصمیم نهایی برای واگذاری سایپا و ایران خودرو ، مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، طبق صورت جلسه الزامات واگذاری در شرکت های ایران خودرو و سایپا که در تاریخ 14 آذرماه تهیه شده سهام تودلی ایران خودرو و سایپا باید تا سرانجام امسال واگذار گردد. بعلاوه رییس کل سازمان خصوصی سازی از صدور مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو اطلاع داد.

اعلام تصمیم نهایی برای واگذاری سایپا و ایران خودرو ، مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، در صورت جلسه الزامات واگذاری در شرکت های ایران خودرو و سایپا که به امضای رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران و معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت رسیده است، به منظور تحقق هدف ارتقاء سطح کارایی، بهره وری و نوآوری در صنعت خودروی کشور و بعلاوه رعایت الزامات سند نهایی خروج دولت از تصدیگری صنعت خودرو مواردی مورد توافق طرفین نهاده شد.

بر اساس گزارش ایسنا، مورد اول این است که سند استراتژی صنعتی بلندمدت و با ثبات صنعت خودرو (10 ساله) تا انتها بهمن ماه امسال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به سازمان خصوصی سازی ارسال می گردد.

در خصوص دوم تا انتها امسال همه محصولات ایران خودرو و سایپا از قیمت گذاری دستوری خارج خواهند شد. سازوکار اجرایی این توافق تا انتها آذرماه امسال به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهد شد. مورد سوم تکالیف عرضه و فروش محصول خارج از قواعد بازار است که منجر به کاهش عایدی (افزایش هزینه ها) برای خودروسازها گردد، منوط به جبران منابع آن، قبل از اجرای تکالیف است.

مورد بعدی این است که سهام تودلی ایران خودرو و سایپا تا انتها امسال واگذار خواهد شد و مورد آخر این است که در صورت عدم واگذاری سهام تودلی در شرکت های ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال آینده به بعد حق رای ناشی از این سهام در مجامع این شرکت ها سلب خواهند شد.

مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد

رییس کل سازمان خصوصی سازی هم درباره واگذاری خودروسازی سایپا، اظهار کرد: وزارت صمت تقاضای صدور مجوز شرکت پارس خودرو از زیرمجموعه های شرکت سایپا را داشت که این موضوع در جلسات فنی متعددی مورد بحث نهاده شد و تاکید شد که در موضوع واگذاری شرکت های ایران خودرو و سایپا، اولویت واگذاری مدیریت این دو شرکت از سوی دولت است که مقدمه لازم آن، حذف قیمت گذاری دستوری محصولات آنهاست.

حسین قربان زاده اضافه نمود: برای واگذاری واقعی مدیریت در گام اول باید سهام تودلی و چرخه ای این دو شرکت واگذار گردد تا قفل سهامداری آنها باز گردد.

وی به ایرنا گفت: پیرو اصرار وزارت صمت بر واگذاری پارس خودرو، مقرر شد تعهدات روشنی در قبال واگذاری این دو شرکت نهایی گردد که در روز گذشته، تفاهم نامه ای بین سازمان خصوصی سازی، سازمان نوسازی و توسعه صنایع و معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت امضا شد.

وی اضافه نمود: مطابق این تفاهم نامه باید تا انتها بهمن استراتژی توسعه صنعتی صنعت خودرو با افق 10ساله به صورت رسمی منتشر گردد تا همه نقش آفرینان این صنعت از منظره این صنعت و قابل پیش بینی بودن متغیرهای آن مطمئن شوند و تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا تا انتها سال از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شوند، بعلاوه واگذاری سهام تودلی دو شرکت تا انتها سال به خاتمه برسد.

معاون وزیر اقتصاد اضافه نمود: با این شروط و تعهداتی که از سوی وزارت صمت به صورت مکتوب ارائه شد، مجوز واگذاری پارس خودرو از زیرمجموعه های شرکت سایپا به وسیله سازمان خصوصی سازی صادر شد.

قربان زاده تاکید نمود: به علت اینکه پارس خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی گردد، هیات مدیره و مجمع شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزش گذاری آن تصمیم می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اعلام تصمیم نهایی برای واگذاری سایپا و ایران خودرو ، مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تصمیم نهایی برای واگذاری سایپا و ایران خودرو ، مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید