مقابله با باج افزارها به وسیله مسافرت در زمان!

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از تک اکسپلورر، تعدادی از دانشجویان دانشگاه ایلینویز از برنامه ریزی برای طراحی هارد دیسک خاصی در قالب طرح آلماناک خبر داده اند که می توان زمان آن را به گونه ای جابجا کرد که به قبل از زمان حمله باج افزاری بازگردد و فعالیت خود را به طور عادی انجام دهد.

مقابله با باج افزارها به وسیله مسافرت در زمان!

به گفته این دانشجویان هارددیسک یادشده را می توان به گونه ای فراوری کرد که بر روی انواع لپ تاپ ها، رایانه های رومیزی، گوشی های هوشمند و حتی محصولات سازگار با اینترنت اشیا قابل نصب باشد و اگر چه در زمان حال به سر می برد ولی در عمل بتوان زمان فعال بودن آن را به گذشته ای بازگرداند که هاردیسک هنوز به باج افزار آلوده نشده بود و از این طریق بتوان فایل های قفل شده توسط هکرها را احیا کرد.

هارد یادشده برای این کار به جای پاک کردن نسخه قدیمی هر فایل بعد از تغییر یا اصلاح آن، نسخه ای از آن را نگهداری می نماید و این نسخه های قدیمی در صورت حمله باج افزاری به منظور دسترسی به فایل ها و نجات آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

ابزار خاصی که برای سفر در زمان و احیای فایل های قفل شده با استفاده از فایل های قدیمی طراحی شده، می تواند حتی در صورت پاک شدن تصادفی فایل ها توسط کاربر به احیا و بازگرداندن آنها یاری کند. البته هنوز تعیین نیست که این هارددیسک ها چه زمانی فراوری شده و قیمت آنها به چه میزان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مقابله با باج افزارها به وسیله مسافرت در زمان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با باج افزارها به وسیله مسافرت در زمان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید