پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل نوپا درست نیست

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی بانکی به مشاغل نوپا درست نیست و ممکن است فرد را به یک بدهکار تبدیل کند.

پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل نوپا درست نیست

رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره ارائه تسهیلات به کارآفرین ها و حمایت از آن ها گفت: فردی که قصد کارآفرینی دارد در ابتدا احتیاج به دریافت تسهیلات ندارد بلکه به سرمایه گذاری احتیاج دارد، زیرا آغاز کارآفرینی با ریسک روبرو و ممکن است کار موافق و نا پیروز باشد و اگر تسهیلات را به طرحی که دارای ریسک است پرداخت گردد، فرد دریافت نمایند در آینده به یک بدهکار تبدیل گردد.

وی اضافه کرد: اگر فردی ایده کارافرینی دارد در ابتدا باید به دنبال پیدا کردن سرمایه گذار باشد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جایی باید تسهیلات پرداخت گردد که فرد بتواند سرمایه درگردش را تامین کند و تصمیم داشته باشد کار خود را توسعه دهد به همین دلیل پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کار های نوپا مناسب نیست.

سرهنگی ادامه داد: البته در نظام بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات به کارآفرینان مسائل وجود دارد بانک ها گزینه های زیادی برای پرداخت تسهیلات به مشاغل ندارند و فقط وثیقه ملکی را قبول دارند.

وی ادامه داد: بانک ها می توانند وثایقی مانند کالا های تولیدی را به عنوان گزینه های جدید برای پرداخت تسهیلات از کارآفرینان قبول نمایند که این کار باعث افزایش سرمایه در گردش واحد های تولیدی می گردد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضروری است دولت ها از صندوق های سرمایه گذاری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل نوپا درست نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل نوپا درست نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید