کارنامه برنامه های مهاجرت استانی کانادا در نیمه نخست سال 2019

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، انتظار می رفت فعالیت برنامه های مهاجرت استانی کانادا که از آنها به اختصار PNP نام برده می گردد در نیمه نخست امسال میلادی با کاهش چشمگیر روبرو گردد، اما وقایع همواره آنگونه که باید اتفاق نمی افتند. برنامه های مهاجرت استانی کانادا بر خلاف انتظار، فعالیت های قابل توجهی در شش ماهه نخست سال 2019 داشته اند. البته با توجه به اینکه سهمیه تخصیص داده شده برای سال 2019 افزایش داشته این اتفاق جای تعجب ندارد.

کارنامه برنامه های مهاجرت استانی کانادا در نیمه نخست سال 2019

برنامه های مهاجرت استانی کانادا به بعضی استان ها و نواحی کانادا اجازه می دهند سالانه به وسیله جهتهای مهاجرتی گوناگون که متناسب با احتیاجهای بازار کار استان های کانادا طراحی شده اند تعداد تعیینی متقاضی مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب نمایند.

جهتهای PNP هماهنگ با اکسپرس انتری

جهتهای PNP هماهنگ با سیستم اکسپرس انتری فدرال در شش ماهه نخست سال 2019 فعالیت زیادی داشتند و برای هزاران متقاضی که در صف انتظار سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل داشتند دعوتنامه برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان صادر کردند.

لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارهایی مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد.

متقاضیانی که علاقه مند هستند به وسیله یکی از چند جهت PNP مرتبط و هماهنگ با اکسپرس انتری برای انتخاب شدن از طرف استان در نظر گرفته شوند می بایست در گام نخست در صف انتظار اکسپرس انتری پروفایل بسازند.

انتاریو

استان انتاریو برای سال 2019 قصد داشت 6 هزار و 900 متقاضی را انتخاب کند و از این رو بزرگترین استان در بین استان ها و نواحی شرکت نماینده در برنامه های مهاجرت استانی کانادا محسوب می گردد.

استان انتاریو پر جمعیت ترین استان کانادا است و بزرگترین شهر کانادا یعنی تورنتو و مرکز این کشور پهناور یعنی اتاوا را در خود جای داده است. استان انتاریو سالانه بیشترین تعداد مهاجران را می پذیرد؛ 64 درصد افرادی که به وسیله اکسپرس انتری در سال 2018 اقامت دائم گرفتند در این استان ساکن شده اند.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو سه جهت مرتبط با اکسپرس انتری دارد که در نیمه نخست امسال میلادی فعالیت زیادی داشتند و برای 3 هزار و 846 متقاضی اکسپرس انتری اعلامیه تمایل یا Notification of Interest صادر نمودند. این سه جهت عبارت اند از:

  • اولویت های سرمایه انسانی
  • کارگر ماهر فرانسوی زبان
  • مشاغل دارای مهارت (Skilled Trades)

این جهتها به برنامه مهاجرت استانی انتاریو اجازه می دهند در صف انتظار اکسپرس انتری در پی متقاضیانی بگردد که واجد شرایط هستند. داشتن پیشنهاد کار جزو شرایط الزامی هیچ یک از این سه جهت نیست و تنها اولویت های سرمایه انسانی داشتن حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی را الزامی اسم نموده است.

لازم به ذکر است تنها آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف استان اعلامیه تمایل دریافت نموده اند می توانند تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان جهت اقامت دائم ارائه نمایند.

از مجموع 3846 دعوتنامه ای که به وسیله این سه جهت صادر شده است 67 درصد طی دو پذیرش به وسیله اولیت های سرمایه انسانی صادر شده اند. حد اقل امتیاز در هر دو پذیرش 439 بوده است.

انتاریو این فرایند را در نیمه دوم امسال که چند روزی از آن را پشت سر گذاشته ایم هم ادامه داده است و همانطور که قبلا در شبکه های اجتماعی و وبسایت وبلاگ توسعه دهنده ها منتشر شد، در پذیرش 8 جولای که مختص شاغلان بخش تکنولوژی بود برای 1623 متقاضی با حداقل 439 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی دعوتنامه صادر نموده است.

دو جهت دیگر یعنی کارگر ماهر فرانسوی زبان و مشاغل دارای مهارت هم در نیمه نخست سال 2019 فعال بوده و مجموعا 1281 اعلامیه تمایل صادر نمودند.

جهت مهاجرتی کارگر ماهر فرانسوی زبان به برنامه مهاجرت استانی انتاریو اجازه می دهد در صف انتظار اکسپرس انتری در پی متقاضیانی بگردد که واجد شرایط هستند؛ این شرایط عبارت اند از تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه و سایر معیارها.

جهت مهاجرتی مشاغل دارای مهارت یا Skilled Trades هم به برنامه مهاجرت استانی انتاریو اجازه می دهد در صف انتظار اکسپرس انتری در پی متقاضیان Federal Skilled Worker Class یا Canadian Experience Class که در حال حاضر در انتاریو سکونت داشته و در این استان در یکی از مشاغل Minor Group 633 و یا Major Group 72, 73, 82 در دسته بندی مالی مشاغل کانادا (NOC) حد اقل یک سال سابقه کار تمام وقت و یا معادل آن سابقه کار پاره وقت دارند بگردد.

آلبرتا

اما بیشترین بحث ها در خصوص برنامه مهاجرت استانی آلبرتا که یک سال پیش از آن رونمایی شد انجام گرفته است. برنامه مهاجرت استانی آلبرتا به این استان اجازه می دهد در صف انتظار اکسپرس انتری در پی متقاضیان واجد شرایط بگردد؛ داشتن تنها 300 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی از جمله این شرایط است.

جالب است بدانید داشتن پیشنهاد کار یا سابقه کار در آلبرتا جزو شرایط جهت اکسپرس انتری آلبرتا نیست اما در عین حال متقاضیان باید نشان دهند که در استان آلبرتا پیوندهای محکمی دارند (نظیر داشتن خویشاوندان درجه یک) و در شغلی شاغل باشند که حامی توسعه مالی و اولویت های آلبرتا در راستای تنوع سازی است. با این همه، آلبرتا هنوز فهرستی از مشاغل واجد شرایط منتشر ننموده است.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا می گوید که متقاضیانی دراولویت هستند که:

  • در آلبرتا سابقه کار دارند/ از کارفرمای آلبرتایی پیشنهاد کار دریافت نموده اند؛
  • از یکی از موسسات آموزش عالی/دانشگاه های آلبرتا فارغ التحصیل شده اند و پیشنهاد کار معتبر دارند؛ یا
  • فرزند، همسر یا خواهر/برادار آنها در آلبرتا زندگی می نمایند.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا تا اینجای سال 2019 به وسیله جهت اکسپرس انتری آلبرتا 17 پذیرش برگزار نموده است و طی این پذیرش ها مجموعا 3996 اعلامیه تمایل صادر نموده است. در واقع در هشت مورد از این پذیرش ها، حد اقل امتیاز 302 یا کمتر بوده است. در چهار پذیرش حداقل امتیاز 300 بوده است. پایین ترین حداقل امتیاز تا اینجای سال 2019، در هر 13 پذیرش اکسپرس انتری که تمام برنامه ها را پوشش داده اند، 438 بوده است.

نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت اساتنی نوا اسکوشیا یکی از نوآورانه ترین برنامه هاست و از سه جهت برای انتخاب متقاضیان اکسپرس انتری استفاده می نماید. برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا در سه مورد برای جستجو در صف انتظار اکسپرس انتری از جهت اولویت های بازار کار استفاده کرد و متقاضیانی با سابقه کار در مشاغلی تعیین را هدف گرفت. داشتن پیشنهاد شغلی جزو شرایط این برنامه نیست و رسیدن به حداقل امتیاز هم همواره الزامی نیست.

ساسکاچوان

در نیمه نخست سال 2019، زیرمجموعه International Skilled Worker: Express Entry برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان هم بسیار فعال بود. این زیرمجموعه بر مبنای ابراز تمایل یا Expression of Interest فعالیت می نماید؛ بدین معنی که متقاضیانی که که مایل هستند از طرف این استان انتخاب شوند باید پروفایل جداگانه ای درپورتال استان ساسکاچوان باز نمایند.

پروفایل ها بر اساس چارچوب امتیازدهی منحصر به فرد ساسکاچوان امتیازبندی می شوند و برای متقاضیانی که بالانرین امتیاز را دارند طی پذیرش های متوالی دعوتنامه جهت تقاضا برای انتخاب شدن از طرف استان صادر می گردد.

از جمله شرایطی که متقاضیان اکسپرس انتری باید داشته باشند داشتن سابقه کار در یکی از مشاغل مورد احتیاج استان ساسکاچوان است. داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست اما متقاضی باید شرایط دیگری داشته باشد. برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان در نیمه نخست سال 2019، به وسیله زیرمجموعه اکسپرس انتری هشت دور پذیرش برگزار کرد و برای 1116 متقاضی دعوتنامه جهت تقاضا برای انتخاب شدن از طرف استان صادر نمود.

سایر استان ها

جهتهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری در استان های منیتوبا، جزیره پرنس ادوارد و بریتیش کلمبیا هم در شش ماهه نخست امسال میلادی فعال بودند. برنامه مهاجرت استانی منیتوبا طی 12 پذیرش برای 4500 کارگر ماهر دعوتنامه صادر نمود که حد اقل 300 تا از این دعوتنامه ها به دست متقاضیان اکسپرس انتری رسید.

جزیره پرنس ادوارد هم بین ژانویه تا جولای 2019 شش پذیرش برگزار کرد و مجموعا 671 دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری و Labour Impact صادر نمود. برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا هم به وسیله جهت Express Entry B.C. در شش ماه اول 2019 به طور هفتگی دعوتنامه صادر نموده است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "کارنامه برنامه های مهاجرت استانی کانادا در نیمه نخست سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه برنامه های مهاجرت استانی کانادا در نیمه نخست سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید