کشف 50 قطعه اشیاء باستانی در بخش زرین دشت نهاوند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خبرنگاران/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از کشف و ضبط 50 قطعه اشیاء باستانی طی یک عملیات عمرانی در بخش زرین دشت نهاوند اطلاع داد.

کشف 50 قطعه اشیاء باستانی در بخش زرین دشت نهاوند

محسن جانجان در گفت وگو با وبلاگ توسعه دهنده ها، اظهارکرد: در یک عملیات عمرانی در بخش زرین دشت نهاوند یک مجموعه اشیای باستانی کشف شد که این افراد فرهنگ دوست مراتب را سریعا به بخشداری زرین دشت اطلاع دادند.

وی توضیح داد: این مجموعه شامل 50 عدد اشیاء تاریخی مربوط به دوره صدر اسلام سلجوقی و ایلخانی است که با تماس بخشداری زرین دشت با حضور در محل طی تشریفات قانونی تحویل اداره میراث فرهنگی نهاوند شد و با هماهنگی مدیرکل میراث استان اشیاء مکشوفه تحویل امین اموال اداره کل شد.

جانجان اضافه نمود: این اشیاء مکشوفه شامل ظروف سفالی منقوش و ساده لعاب دار مربوط به دوره سلجوقی و ایلخانی و ظروف فلزی آهنی و مفرقی شامل پیه سوز، جام و سبو و بشقاب بوده که بیشتر آن ها نیز مربوط به دوره اسلامی است و تحقیقات علمی بروی این اشیا در دستور کار واقع شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به این که ما در شهرستان نهاوند موزه و شرایط نگهداری این اشیاء تاریخی را نداریم این مجموعه تاریخی کشف شده به همدان منتقل شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند ادامه داد: اشیاء تاریخی شهرستان قبلا در موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند نگهداری می شد که با توجه به این که مکان این موزه متعلق به شهرداری بود موقتا این موزه جمع آوری شد و این اشیاء تاریخی به استان منتقل و در آن جا نگهداری می گردد.

جانجان در ادامه از احداث موزه نو نهاوند اطلاع داد و اضافه نمود: پیگیر احداث و بازگشایی موزه نو شهرستان هستیم و خانه تاریخی صمصام را برای این مهم در نظر گرفته ایم.

وی یادآوری کرد: در پی تملک این خانه تاریخی هستیم و تا به امروز دو دانگ آن را تملک نموده ایم و سال جاری نیز اعتباری برای تملک این ملک در نظر گرفته ایم که به زودی این اعتبار تخصیص خواهد یافت.

جانجان تاکید نمود: با تملک این ملک موزه نو شهرستان راه اندازی می گردد و به احتمال زیاد تا یک ماه دیگر این مهم تحقق خواهد یافت و اشیاء تاریخی شهرستان که در استان نگهداری می شوند و این مجموعه نوی که امروز کشف شده را به شهرستان منتقل و در محل موزه نو نگهداری خواهیم کرد و در بازدید عموم قرار می دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در پایان گفت: حفاظت از آثار تاریخی و باستانی وظیفه آحاد جامعه است و از مساعدت و همکاری اهالی فرهنگ دوست شهر برزول و بخشدار زرین دشت تشکر و قدردانی می کنیم که با این اقدام شایسته با سودجویان و غارتگران میراث فرهنگی مقابله کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کشف 50 قطعه اشیاء باستانی در بخش زرین دشت نهاوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 50 قطعه اشیاء باستانی در بخش زرین دشت نهاوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید