گوشی هوشمند Moto Z4 Play؛ میان رده جذاب موتورولا چه امکانات و ویژگی هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، به تازگی تصویر رندر جدید Moto Z4 Play به همراه بعضی مشخصات و ویژگی های این مدل فاش شده که نشان می دهد موتورولا در تدارک معرفی یک میان رده جذاب است.

گوشی هوشمند Moto Z4 Play؛ میان رده جذاب موتورولا چه امکانات و ویژگی هایی دارد؟

به گزارش خبرنگار ، طراحی متفاوت محصولات موتورولا به یکی از اصالت های این برند تبدیل شده، حتی زمانی که گوگل موتورولا را به لنوو فروخت باز هم طراحی خاص تلفن های هوشمند این شرکت تغییر نکرد. اما موتورولا کوشش می نماید در کنار طراحی منحصر به فرد خود با فناوری روز نیز هم قدم باشد. در زمانی که اکثر فراورینمایندگان تلفن همراه به سمت استفاده از نمایشگر های بدون بریدگی و حفره برای دوربین سلفی می روند، موتورولا تازه تصمیم گرفته است تا از اولین مدل خود با نمایشگر دارای بریدگی قطره ای رونمایی کند. این نیز خود بخشی از خاص بودن این برند است.

ویژگی Moto Z4 Play تنها استفاده از بریدگی در صفحه نمایش نیست، هرچند تا کنون اطلاعات زیادی در خصوص این مدل منتشر نشده، اما در ادامه به آنالیز معینات احتمالی و اطلاعات فاش شده در خصوص Moto Z4 Play خواهیم پرداخت.

نمایشگری جدید برای موتورولا

تصاویر رندر منتشر شده از دو مدل Moto Z4 Play و P40 نشان می دهد که موتورولا از دو طراحی مختلف برای دوربین سلفی در این دو مدل استفاده نموده است، Moto Z4 Play اولین مدل این شرکت خواهد بود که از بریدگی قطره ای بهره می برد و دوربین سلفی P40 نیز در داخل حفره ای در گوشه نمایشگر این مدل جای خواهد گرفت.

صفحه نمایش این مدل 6.2 اینچ پهنا دارد که حاشیه ای بسیار باریک آن را احاطه نموده، حاشیه طبق معمول در قسمت بالا و پایین نمایشگر ضخیم تر است، اما به طور کلی عملکرد موتورولا در بخش صفحه نمایش این مدل عالی است.

پردازشگر قدرتمند میان رده و دوربین تکی جذاب

در این مدل از تراشه کوالکام Snapdragon 675 استفاده خواهد شد که از نظر قدرت، افزایش چشمگیری نسبت به تراشه 636 SoC که در Z3 Play مورد استفاده نهاده شد، دارد. البته هر دو تراشه در بخش میان رده ها قرار می گیرند، اما اسنپدراگون 675 از نظر سرعت، قدرت پردازشی، صرفه جویی در انرژی و هوش مصنوعی عملکردی به مراتب بهتر از 636 SoC دارد.

نکته ای تعجب برانگیز و تا حدودی ناامیدنماینده در خصوص تصویر رندر Moto Z4 Play آن است که موتورولا در این مدل تنها از یک دوربین اصلی استفاده نموده است، اما این دوربین تکی به سنسور فوق العاده 48 مگاپیکسلی مجهز شده که به گفته منبع 91mobiles در مدل های هوآوی Nova 4 و View 20 نیز از همین سنسور استفاده شده بود. معین نیست که این مدل مجهز به حالت پرتره و بوکه خواهد بود یا خیر، در مدل Z3 Play شاهد استفاده از دوربین دوگانه اصلی بودیم، اما در منو گوشی خبری از حالت پرتره نبود، از طرفی گوگل Pixel 3 با دوربین تکی 12 مگاپیکسلی عرضه شد که از حالت های پرتره و بوکه بسیار خوبی بهره می برد.

اسکنر اثر انگشت بر روی صفحه نمایشگر

موتورولا در Z4 Play به جای اسکنر فیزیکی بیومتریک از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده نموده است، در مدل Z3 Play شاهد آن بودیم که اسکنر اثر انگشت در کنار گوشی طراحی شده بود، به نظر می رسد موتورولا دیگر خیال استفاده از آن طراحی عجیب را ندارد. در حال حاضر مدل های میان رده کمی از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می نمایند، به همین دلیل این مورد می تواند به نقطه قوت Z4 Play تبدیل گردد.

قیمت گذاری و تاریخ عرضه گوشی Moto Z4 Play

اما یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یک مدل قیمت آن است، قیمت نسل قبلی این مدل یعنی موتو Z3 Play در تابستان گذشته از 500 دلار شروع شد که در حال حاضر کمی افزایش پیدا نموده است. در این مدل باید توجه داشته باشیم که هزینه خرید و فراوری قطعات برای شرکت های فراوری نماینده افزایش پیدا نموده و از طرفی استفاده از فناوری های جدید مانند اسکنر زیر صفحه نمایش با نمایشگر مجهز به بریدگی نیز بر روی قیمت نهایی این مدل تاثیرگذار خواهد بود، اما با این وجود موتورولا برای رقابت با دیگر شرکت ها باید قیمتی کمتر از 600 دلار بر روی Z4 Play بگذارد، حتی 600 دلار هم می تواند قیمت بسیار بالایی باشد، در حال حاضر مدل OnePlus 6T پرچمدار وان پلاس با امکاناتی بهتر تنها 549 دلار قیمت دارد.

بر اساس گزارش ها این مدل در دو نسخه عرضه می گردد که به طور طبیعی قیمت های متفاوتی خواهند داشت، نسخه اول مجهز به حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت و نسخه دوم از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. پیش بینی می گردد Z4 Play در ماه جون عرضه گردد، به همین دلیل احتمال معرفی این مدل در MWC 2019 بسیار پایین است.

گزارش از عبدالله مطیع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گوشی هوشمند Moto Z4 Play؛ میان رده جذاب موتورولا چه امکانات و ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی هوشمند Moto Z4 Play؛ میان رده جذاب موتورولا چه امکانات و ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید