100 شیء تاریخی در استان قم مرمت می گردد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 100 قطعه شیء سفالی و فلزی تاریخی در استان قم مرمت می گردد.

100 شیء تاریخی در استان قم مرمت می گردد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان امروز شنبه 6 مرداد 1397 با اعلام این خبر گفت: اشیای تاریخی در دست مرمت متعلق به عصر آهن و عصر مفرغ است که شامل سفال، سبو، پیاله، کاسه، درپوش سفالی، خمره، و اشیای فلزی است که طی کاوش ها و حفاری های مختلف به دست آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه مرمت این اشیای تاریخی از محل اعتبارات ملی صورت می گیرد، گفت: برای مرمت این 100 قطعه شیء 150 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او ادامه داد: مرمت این اشیا شامل پاکسازی، نمک زدایی، رسوب زدایی، برداشتن رسوبات سطحی، مرمت قطعات حاصل از خوردگی (فیزیکی و شیمیایی) به نحوی که بر ماهیت و شکل اثر خدشه ای وارد نشود.

یزدانی توضیح داد: با توجه به تعداد قابل ملاحظه آثار به دست آمده از کاوشهای سطح استان، مرمت این اشیا یکی از اولویت های کاری اداره کل میراث فرهنگی است که با تکمیل و تجهیز کارگاه مرمت اشیای تاریخی، این کار در طول سال و به صورت مستمر انجام خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا

به "100 شیء تاریخی در استان قم مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 شیء تاریخی در استان قم مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید