آزمایشگاه گوهر شناسی نیشابور به بهره برداری رسید

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مشهد - خبرنگاران - آزمایشگاه گوهر شناسی روز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مرکز علم و فناوری نیشابور به بهره برداری رسید.

آزمایشگاه گوهر شناسی نیشابور به بهره برداری رسید

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور در این مراسم گفت: این آزمایشگاه تحت نظارت کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران با نگاه ویژه به درجه بندی فیروزه راه اندازی شده است.

علیرضا شیرازی اضافه کرد: هزینه تجهیز این مرکز از بخش خصوصی تامین شده و برای اولین بار تضمین استاندارد ملی فیروزه و مروارید را فراهم آورده است.

وی گفت: این مرکز برای عیارسنجی و قیمت گذاری سنگهای قیمتی بویژه فیروزه و تشخیص فیروزه اصل و مرغوب از سایر انواع آن که به نام فیروزه نیشابور عرضه می گردد، راه اندای شده است.

در این مراسم سورنا ستاری که برای شرکت در همایش علمی پژوهشی دوزبانه حکیم عمر خیام در دانشگاه نیشابور حضور یافته بود از مرکز علم و فناوری این شهر و نمایشگاه دستاوردها و محصولات فناورانه شرکتهای دانش بنیان و فناور بازدید کرد.

در این بازدید با تامین 20 میلیارد ریال برای تکمیل بخش میانی ساختمان چند مستاجره این مرکز و احداث فضای آزمایشی کارگاهی با زیربنای یک هزار متر مربع موافقت گشت.

مجوز ساخت پارک علم و فناوری نیشابور در سال 1386 توسط هیات وزیران صادر شد و عملیات ساخت مرکز رشد فناوری نیشابور سال 1388 در زمینی به وسعت 10 هکتار با زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع آغاز و از سال 1389 فعالیت تخصصی آن آغاز شد.

این مرکز با تکمیل مجموعه ساختمانی و مجتمع کارگاهی خود ظرفیت پذیرش را به 120 شرکت فناور با 600 متخصص شاغل افزایش داده است.

* معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از افلاک نمای نیشابور دیدن کرد

سورنا ستاری در سفر یک روزه به نیشابور از آرامگاه خیام، عطار و مجتمع افلاک نمای این شهر نیز بازدید کرد.

حمید گرمابی نماینده مردم شهرستان های نیشابور و فیروزه به خبرنگار وبلاگ توسعه دهنده ها گفت: در این بازدید با تامین یکصد میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی و علمی افلاک نمای نیشابور موافقت شد که امیدواریم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

مجتمع فرهنگی و علمی افلاک نمای نیشابور با زیربنای 2 هزار و 889 متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

همچنین در بازدید ستاری از 2 شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی خیام نیشابور تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی به بیان دغدغه های خود پرداختند.

مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

9869 / 6053

منبع: ایرنا

به "آزمایشگاه گوهر شناسی نیشابور به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه گوهر شناسی نیشابور به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید