آغاز مرمت و سامان دهی عمارت میرآخوری گرمسار

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار از آغاز مرمت عمارت میرآخوری گرمسار خبر داد.

آغاز مرمت و سامان دهی عمارت میرآخوری گرمسار

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، مهوش کمالی امروز پنجشنبه 22 شهریور 97 با علام این خبر گفت: سبک سازی بام و برداشت کاهگل، گچ و سایر مصالح، خالی کردن بندهای آجر سقف، جاروکشی تمام قسمت های سبک سازی شده، خندان کردن بندها برای آماده سازی دوغاب ریزی، دوغاب ریزی، مرمت و خالی کردن بندهای فرسوده در نماهای آجری به همراه بندکشی مجدد، از جمله فعالیت های در دست اجرا برای مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی است.

او اضافه نمود: این بنای تاریخی که از جمله ویژگی های شاخص آن برخورداری از نمای آجرکاری فراوان است، قابلیت بهره برداری توسط بخش خصوصی به عنوان تأسیسات گردشگری از جمله اقامتگاه بوم گردی را دارد.

کمالی اضافه نمود: در سال گذشته قسمتی از این خانه تاریخی، توسط این اداره مورد مرمت قرار گرفت و در سال جاری نیز ادامه طرح مرمت این بنا اجرایی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار گفت: عمارت میرآخوری واقع در روستای محمود آباد کردها در سال 1395 توسط مالک بنا به میراث فرهنگی اهدا شد.

عمارت میرآخوری در دوره پهلوی اول بنا شده و دارای حدود 2550 متر مربع مساحت است.

منبع: میراث آریا

به "آغاز مرمت و سامان دهی عمارت میرآخوری گرمسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مرمت و سامان دهی عمارت میرآخوری گرمسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید