اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش روی میز دولت

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تهران(پانا) - وزارت ورزش و جوانان اساسنامه پیشنهادی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور را برای آنالیز و تصویب، به هیات دولت ارسال نموده است.

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش روی میز دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، به موجب ماده (6) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور با هدف تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان و ناشنوایان، معلولان و جانبازان ورزشی دارای عناوین قهرمانی المپیک و پارالمپیک، جهانی، آسیایی، پاراآسیایی و ملی غیرشاغل و فاقد درآمد مستمر و معین، در فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی با استفاده از منابع و امکانات موجود قرار گرفته است.

همچنین براساس ماده مذکور، مقرر شده اساسنامه صندوق توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه و ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجراء شدن قانون، به تصویب هیأت وزیران برسد.

هدف از تشکیل صندوق یاد شده، حمایت و پشتیبانی سازمان یافته موثر و مستمر از اعضا و نیز همه اشخاص تأثیرگذار در اعتلاء، توسعه و ترویج ورزش و همچنین ایجاد یکپارچگی و ساماندهی همه اقداماتی است که به عنوان حمایت و پشتیبانی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در راستای حفظ و ارتقاء صندلی اجتماعی و فرهنگی ایشان به وسیله فعالیت های اقتصادی، تجاری و ارایه تسهیلات اقتصادی و بیمه ای و غیره صورت می گیرد.

بر این اساس و در اجرای ماده (6) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه اساسنامه پیشنهادی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور را برای مراحل آنالیز و تصویب، به دولت ارایه نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش روی میز دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش روی میز دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید