استفاده از تصاویر خصوصی افراد برای توسعه فناوری شناسایی صورت

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از دیلی میل، طبق گزارشی جدید یک شرکت ارائه کننده سرویس ابر برای ذخیره تصاویر، بدون اجازه افراد از میلیون ها عکس خصوصی آنان برای توسعه و فروش نرم افزار شناسایی صورت استفاده نموده است.

استفاده از تصاویر خصوصی افراد برای توسعه فناوری شناسایی صورت

این سرویس ذخیره تصاویر در ابر، Ever نام دارد که در سال 2013 میلادی و به عنوان یک اپلیکیشن مبتنی بر ابر برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاشتن تصاویر شروع به کار کرد. اکنون این شرکت به وسیله زیر مجموعه جدید خود به نام Ever AI وارد حوزه در حال گسترش فناوری شناسایی صورت شده است.

نرم افزار شناسایی صورت این شرکت قابلیت نظارت و رصد و احراز هویت دیجیتالی دارد. این شرکت برای آموزش نرم افزار خود از عکس های خصوصی میلیون ها کاربرش استفاده نموده و جالب آنکه در این باره به آنها اطلاع رسانی ننموده است.

طبق سیاست امنیتی این شرکت و همینطور بیانیه داگ آلی مدیر ارشد اجرایی آن، Ever تصاویر کاربران را در اختیار شرکت های طرف سوم قرار نداده بلکه فقط از آنها برای ساخت الگوریتم استفاده نموده است.

طبق گزارش شبکه ان بی سی، مطالب مربوط به استفاده از تصاویر کاربران در فناوری شناسایی صورت در بخش سیاست های امنیتی این شرکت، در 15 آوریل و پس از آن اضافه شده که وبلاگ توسعه دهنده ها سوالاتی را در این باره مطرح نموده بودند.

از سوی دیگر هر چند آلی اعلام نموده هیچ گونه شکایتی در مورد سیاست هایش دریافت ننموده، اما دیلی میل با بعضی از کاربران این شرکت مصاحبه نموده است. این مصاحبه نشان می دهد آنها اطلاعی نداشته اند که از تصاویرشان برای ساخت فناوری شناسایی صورت استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده از تصاویر خصوصی افراد برای توسعه فناوری شناسایی صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تصاویر خصوصی افراد برای توسعه فناوری شناسایی صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید