اینستاگرام استوری های طولانی تر را آزمایش می نماید

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، اینستاگرام در راستای بالابردن رضایت کاربران خود و به عنوان حرکتی رو به جلو در انتشار محتواهای ویدیویی، قصد آزمایش قابلیت های جدیدی را در پلتفرم خود دارد. در ابتدا اینستاگرام تصمیم دارد تا محدودیت 15 ثانیه ای استوری ها را تا یک دقیقه افزایش دهد تا ما با ویدیوهای یکپارچه ای در استوری ها روبه رو شویم. تصاویر منتشر شده از بخش توسعه اینستاگرام نشان می دهند که به زودی استوری ها با هدف تشویق کاربران به فراوری محتواهای ویدیویی به 60 ثانیه افزایش خواهند یافت.

اینستاگرام استوری های طولانی تر را آزمایش می نماید

یکی از کاربران توییتر به نام الساندرو پالوزی با انتشار توییتی از ویدیوهای طولانی تر 60 ثانیه استوری خبر داده که با انتشار به روزرسانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. البته در این توییت اشاره ای به تاریخ رسمی انتشار این قابلیت نو نشده و باید دید اینستاگرام چه برنامه ای برای انتشار آن درنظر گرفته است. با این قابلیت شما قادر خواهید بود تا ویدیو های Reels خود را بدون تقسیم کردن به بخش های 15 ثانیه ای و به صورت یکجا در استوری خود آپلود کنید. این پلتفرم پیش از این هم مدت زمان ویدیو های Reels را تا یک دقیقه افزایش داده بود.

اینستاگرام بعلاوه یک نشانگر برای معین کردن اینکه ویدیوی کاربر به بخش Reels حساب کاربری آن اختصاص دارد هم اضافه خواهد نمود تا دیگر کاربران را به بخش آن راهنمایی نمایند. آدام موسری در ماه گذشته، از ادغام ابزار های ویدیویی این اپلیکیشن با هدف ساده سازی فرآیند تولیدمحتوا و کاهش ابزارهای مختلف این پلتفرم خبر داده بود. این شبکه اجتماعی بعلاوه اعلام نموده از فردا کاربران می توانند به وسیله مرورگرهای دسکتاپ، تصاویر و ویدیوهایشان را پست نمایند.

این در حالی است که اینستاگرام چند روز پیش، از قابلیت نوی برای پخش زنده با نام Live Scheduling رونمایی کرد که در واقع ابزار زمان بندی لایو های اینستاگرام محسوب می گردد. ویژگی نو Live Scheduling به کاربران اجازه می دهد که برنامه های لایو خود را تا 90 روز قبل از فرارسیدن موعد مقرر برنامه ریزی نمایند. بعلاوه کاربران هم می توانند برای حضور در این پخش زنده از ویژگی یادآوری استفاده نمایند که در زمان آغاز پخش زنده آن ها را آگاه می نماید.

بعضی از تحلیلگران ادعا می نمایند که اینستاگرام در ماه های اخیر پیشرفت اپلیکیشن تیک تاک را به صورت واضحی حس نموده که این خطری جدی برای این پلتفرم محسوب می گردد. برای همین اینستاگرام سعی دارد تا با ارائه قابلیت های نو و متنوع، هواداران و کاربران خود را در این پلتفرم نگه دارد. این اقدامات باعث می گردد تا اینستاگرام تمرکز بیشتری بر عناصر کلیدی که بیشترین نقش را در جذب کاربران دارد (استوری ها و Reels) داشته باشد.

بعلاوه این پلتفرم چند روز قبل از قابلیت Collabs رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد به طور مشترک یک پست معمولی یا Reel را منتشر نمایند. روی هم رفته به لطف قابلیت Collabs، پست یا Reel مشترک بین دو اکانت برای فالوورهای هر دوی آن ها منتشر می گردد و بعلاوه کامنت ها و تعداد لایک ها هم به طور مشترک در اختیار آن ها قرار می گیرد. برای بهره گیری از این معینه باید به صفحه مربوط به تگ کردن دوستان مراجعه کنید و از این بخش می توانید چنین کاری را انجام دهید.

بعلاوه همان طور که در ابتدا گفتیم، از روز پنجشنبه اینستاگرام بالاخره انتشار پست و ویدیو به وسیله مرورگرهای کامپیوترهای دسکتاپ را ممکن می نماید. اینستاگرام ماه ها قبل این معینه را به طور محدود آزمایش کرد و حالا قرار است برای تمام کاربران ارائه گردد. اگرچه این یک ویژگی بسیار ابتدایی و ساده محسوب می گردد، ولی در کل اینستاگرام توجه چندانی به نسخه وب خود، به خصوص برای کامپیوترها، نشان نمی دهد. باید خاطرنشان کنیم که سال گذشته قابلیت ارسال و دریافت دایرکت به نسخه وب اینستاگرام اضافه شد. نیویورک تایمز به تازگی با استناد به چند مدرک درون سازمانی و اظهارات چند منبع ناشناس گزارشی منتشر کرد که از نگرانی اینستاگرام در مورد از دست دادن کاربران نوجوان این شبکه اجتماعی خبر می داد.

منبع: Socialmediatoday

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینستاگرام استوری های طولانی تر را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام استوری های طولانی تر را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید