بزرگترین استارت آپ های منطقه متعلق به ایران است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری گفت : کشورمان با وجود 6 هزار استارت آپ فعال بزرگترین استارت آپ های منطقه را به خود اختصاص داده که باید از این ظرفیت در راستای توسعه پایدار بخوبی استفاده گردد.

بزرگترین استارت آپ های منطقه متعلق به ایران است

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران،سورنا ستاری در ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان کرمان در محل سالن شهید مرتضوی اضافه کرد: صنعتی احتیاج به دانشگاه دارد که بخواهد ماشین سازی نموده و طراحی خط و طراحی محصول خود را انجام دهد و اگر بخواهد مونتاژ کند اسمش صنعت نیست بلکه کارخانه است.

وی با بیان این مطلب که در اقتصاد نفتی همه کارها وابسته به پول است، گفت : تکنولوژی و دانش یاد گرفتنی است و البته با پول می گردد صاحب مدرک شد اما صاحب دانش شدن با پول امکان پذیر نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آنچه اقتصاد دانش بنیان ایجاد می نماید یک اکوسیستم است، گفت: باید به این برسیم که خام فروشی به هر شکلی یک ضرر پنهان دارد و منجر به توسعه نمی گردد.

ستاری به اقتصاد نفتی اشاره نمود و یادآور شد: دولت های نفتی دولت های چاق هستند، بروکراسی دارند و کارآفرینی و نیروی انسانی را نابود می نمایند؛ بنابراین هیچ مالی بر مبنای منابع زیر زمینی به جایی نمی رسد.

وی با طرح این سوال که چرا کشورهایی که دارای منابع زیرزمینی هستند، عقب می مانند، تاکید نمود: باید توجه کنیم که مفهوم توسعه، صنعت، دانشگاه و .... چیست؟

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد دانش بنیان، وجود 130 هزار دانشجو و سه هزار هیات علمی در استان کرمان باید به نحوی اثرگذار در توسعه استان باشد، تاکید نمود: آنچه در اقتصاد دانش بنیان درباره آن صحبت می کنیم، یک اکوسیستم است.

ستاری گفت : وقتی شرکت های داخل یک استان از یک کارآفرین حمایت نمی نمایند و مسائل آنها را حل نمی نمایند، انتظار دارند که یک نفر از بیرون بیاید و این مسائل را حل نماید.

وی تاکید نمود: آنچه مهم است که همه بخواهند یک اکوسیستم برای حمایت از کارآفرین ایجاد کنیم و کارآفرین و دانشگاهها صندلی خود را پیدا نمایند.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری با اشاره به این مطلب که در اقتصاد نفتی معنای اشتغال، استخدام است و کارآفرینی نیست، تاکید نمود: مهم اکو سیستمی است که در استان ها برای توسعه شرکت های دانش بنیان ایجاد می گردد.

ستاری تاکید نمود: در پژوهش خیلی زیاد در حوزه پژوهش خرج می کنیم اما آن را حساب نمی کنیم و پژوهش ما شده نیروهای انسانی که آنها را استخدام نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه محصول پژوهش زمانی محصولی مورد استفاده برای مردم می گردد که بخش خصوصی توی آن سرمایه گذاری کند، گفت: سال جاری 70 درصد بودجه پارک های علم و فناوری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهویر ادامه داد: سال جاری برنامه گسترده ای برای مقابله با اقلام تحریمی از جمله در حوزه دارویی داریم.

ستاری تاکید نمود: سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان زمانی ارزشمند است که بخش خصوصی به صحنه بیاید زیرا نتیجه پژوهشی که با پول دولتی انجام گردد به درد مردم نمی خورد.

وی در انتها به مزیت های توسعه شرکتهای دانش بنیان اشاره نمود و اظهارداشت: در اکوسیستمی که برای ایجادشرکت های دانش بنیان در کشور ایجاد شده، 130 تا 140 نوع خدمت می دهیم.

منبع: اقتصاد ایران

به "بزرگترین استارت آپ های منطقه متعلق به ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین استارت آپ های منطقه متعلق به ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید