برترین زمان سفر به هند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، هند کشوری پهناور و هیجان انگیز برای سفر است. هر موقعی از سال که به این کشور سفر کنید جذابیت های خاص خود را دارد و مسافران زیادی در تمام طول سال به هند سفر می نمایند. آب و هوای هند به علت وسعت زیادی که دارد بسیار متنوع است و به هر شهر از هند سفر کنید آب و هوای متفاوتی را شاهد خواهید بود.

برترین زمان سفر به هند

بنابراین برترین زمان سفر به هند را باید در هر فصل آنالیز کنیم.

شرایط آب و هوایی هند

تنوع آب و هوایی در هندوستان اتفاقی معمول است. باید در نظر داشت که برترین زمان سفر به هند بستگی به مقصد شما دارد؛ به عبارتی در هر کدام از فصل های سال یکی از منطقه ها هند می تواند گزینه مناسبی باشد.

تابستان هند از ماه مارس تا ماه می که به عبارتی از اوایل اسفند شروع می گردد و تا اوایل خرداد تمام می گردد.

فصل باران های موسمی هند از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر است و به عبارتی از اوایل خرداد شروع می گردد و تا اوایل مهر به انتها می رسد.

زمستان هند از ماه اکتبر تا ماه فوریه و به عبارتی از ماه مهر تا اوایل اسفند ادامه خواهد داشت.

قبل از شروع سفر، بهتر است با راهنمای سفر به هند شناخت درستی از این کشور داشته باشید.

سفر به هند در بهار

فصل بهار یکی از برترین زمان سفر به هند است. چرا که بخاطر رنگارنگ بودن و طبیعت زیبای آن مشهور است و یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین اتفاقاتی که در فصل بهار هند می افتد فستیوال هولی یا جشن رنگ است.

این فستیوال قرن هاست که قدمت دارد و در آیین هندو به شدت مهم است. مردم هند این جشن را به مناسبت شروع فصل بهار می گیرند و دلیل دیگری که وجود دارد بخاطر پیروزی خوبی بر شیطان است. هندی ها شب قبل از فستیوال برای دفع بدی ها مقابل آتش می ایستند و دعا می نمایند و صبح روز بعد در پارک ها و خیابان ها جمع می شوند و پودرهای رنگی و گاهی بادکنک های پر از آب را به سمت یکدیگر پرتاب می نمایند و جشن می گیرند.

فستیوال هولی در تمام منطقه ها هند برگزار می گردد ولی اگر در شهرهای بزرگ و توریستی مثل بمبئی، دهلی و … باشید در جشن های ویژه ای که در این روز برگذار می گردد می توانید شرکت کنید.

زمان برگذاری این فستیوال 20-21 مارچ و مصادف با شروع شدن فصل بهار در ایران است.

اگر در فصل بهار به هند سفر کردید حتما از دیگر منطقه ها هند تماشا کنید. به طور مثال در جنوب هند و نواحی ساحل شرقی که شامل کرالا، سواحل کارناتاکا، تامیل نادو و سواحل آندرا می گردد.

آیا هزینه سفر به هند را می دانید؟

سفر به هند در تابستان

فصل تابستان فصل سفر است دلیل آن هم این است که مدارس و دانشگاه ها در این فصل تعطیل است و بیشتر خانواده ها و افراد در این فصل به سفر می فرایند. با گرم شدن هوا و امکان لذت بردن از تفریحات فضای باز هم یکی دیگر از دلیل هایی است که باعث می گردد تابستان برترین زمان سفر به هند باشد.

در فصل تابستان منطقه ها کوهستانی هند محبوبیت زیادی دارد. از جمله این منطقه ها عبارت از مک لودگونی و موسوری، نانیتال در قسمت شمالی هند است و دارجلینگ در شرق و وایاناد در جنوب که جز برترین گزینه های برای سفر در روزهای گرم سال هستند.

اگر بخواهیم منطقه ها دیگری را برای سفر به هند در تابستان را به شما معرفی کنیم می توان به خلیج بنگال، جزایر آندامان، اویلی (تپه هایی بالای ابرها) که آب و هوای خنکی دارد و منطقه ها کوهستانی و خنک کشمیر مانند گولمارگ، سرینگر، پاهالگام که در اوج گرما تابستان هوای خنکی را نیز نام برد.

به مسافرانی که به این کشور سفر می نمایند پیشنهاد می گردد برای دوری از خطر گرمازدگی از سفر به جنوب هند در تابستان خودداری نمایند.

مگر می گردد بدون سوغات هند از آن جا برگشت؟

سفر به هند در فصل باران های موسمی

از اوایل ماه ژوئن فصل باران های موسمی در هند شروع خواهد شد. بیشترین مقدار باران های موسمی در نواحی جنوب غربی و شمال شرقی هند است. در هند با شروع شدن بارش ها شاهد هوا دلپذیری خواهید بود که می توانید آن را برترین زمان سفر به هند تلقی نمایید.

اگر شما هم به باران و آب و هوای ابری علاقه دارید این فصل از سال می تواند یکی از برترین زمان سفر به هند شما باشد.

سفر به هند در زمستان

وقتی به هند فکر می کنیم منطقه ای گرمسیر به ذهنمان می رسد ولی جالب است بدانید که درهند منطقه های وجود دارد که سردسیر و برفی است. به طور مثال سیاچین گلاسر، لاداخ، سونامارگ، گانگتوک، تاوانگ و … از جمله منطقه ها سردسیری هستند، که در قسمت شمال هند قرار دارند.

فصل زمستان می تواند جز برترین زمان سفر به هند باشد به شرطی منطقه مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید. در این میان بعضی از منطقه های مثل راجستان که به دلیل وجود بیابان و گرمای بیش از حد آن در فصل های دیگر غیر قابل بازدید است. علاوه بر این منطقه ها دیگری مانند جیپور، پوشکار، گجرات در راجستان و بعلاوه منطقه ها هند مرکزی که این منطقه ازنواحی شرقی ماهاراشترا در نزدیکی ناگپور، نواحی داخلی آندرا پرادش، مادیا پرادش ، چتیسگر و بخش هایی از کارناتاکای شمالی تشکیل شده است و به دلیل باران کمی که در این ناحیه می بارد می توانند برای سفر به هند در زمستان جز انتخاب های خوب به شمار بیایند.

برترین زمان سفر به هند برای شرکت در جشنواره ها

یکی از عمده دلایلی که افراد را برای سفر به هر شهر و کشور ترغیب می نماید، جشنواره هایی است که در آن برای زمان های خاصی برگزار می گردد.

کارناوال گوا یکی از برترین زمان ها برای سفر به هند است و به مدت چهار روز هم ادامه دارد. این کارناوال سالانه مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می نماید و دلیلش هم عالی بودن شرایط آب و هوایی هست.

جشنواره دیوالی یکی دیگر از زمان هایی است که برای سفر به هند می تواند جز گزینه های عالی محسوب گردد. این جشنواره سالانه به مدت 5 روز و در ماه آبان برگزار می گردد. یکی دیگر از برترین جشنواره هایی که می تواند برای سفر به هند عالی باشد، فستیوال هولی که به جشن رنگ ها معروف هست. این جشنواره در انتها فصل زمستان برگزار می گردد و در طول آن به جز رنگ هیچ چیز دیگری مشاهده نخواهید کرد.

با واحد پول هند هم آشنا شوید.

سفر به هند و خاطره شما

همانطور که دیدید، کشور هندوستان در هر فصل حال و هوای خاصی دارد و اگر فرصت شرکت در یکی از فستیوال های آن را داشته باشید، تجربه متفاوتی خواهید داشت. به همین خاطر ما برترین زمان سفر به هند را در هر فصل برای شما شرح دادیم. اگر تجربه نابی از این سفر دارید، برای ما هم بازگو کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "برترین زمان سفر به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید