تاکید دوباره نصب کنتور هوشمند به صورت اقساطی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، لایحه بودجه سال آینده، شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران را مکلف نموده تا نسبت به نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف اقدام و هزینه های آن را به صورت اقساط دریافت نمایند.

تاکید دوباره نصب کنتور هوشمند به صورت اقساطی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، بر اساس بند د تبصره 15 لایحه بودجه سال 1401 به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، شرکت های توانیر و ملی گاز ایران موظفند به وسیله اپراتورهای تلفن همراه، نسبت به شناسایی، ارتباط فعال و وصول مطالبات با مشترکان با نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان عمده یا پرمصرف اقدام و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت کند.

در برنامه سال جاری صنعت برق نصب 250 هزار کنتور نو هوشمند قرار گرفته است که پس از مشخص مشخصات فنی به وسیله اجرای پروژه های پایلوت، تا سرانجام 1400 نصب می گردد. تا به امروز بیش از 550 هزار کنتور هوشمند در بخش های کشاورزی، صنعتی، عمومی و اداری نصب شده و در مرحله بعد کل پروژه نصب کنتورهای هوشمند به تعداد 30 میلیون دستگاه با سرعت بالا در کشور شروع خواهد شد، پیشرفت پروژه نصب کنتورهای هوشمند تا به امروز در بخش مشترکان دیماندی 92 درصد، عمومی و اداری 36 درصد، بخش های کشاورزی و صنعتی به همراه نصب تابلوهای مکمل 51 درصد و در بخش خانگی و تجاری 5 درصد بوده است.

در بخش گاز نیز باید گفت که طبق آمار، مقدار مصرف گاز به وسیله سه دهک بالای جامعه بیش از 50 درصد از کل گاز مصرفی در بخش خانگی است. در نتیجه نقش این مشترکان پرمصرف خانگی در ایجاد بحران گاز در زمستان پیش رو بسیار قابل توجه بوده در این بین نصب کنتور هوشمند می تواند در کنترل مصرف بسیار تاثیر گذار باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید دوباره نصب کنتور هوشمند به صورت اقساطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دوباره نصب کنتور هوشمند به صورت اقساطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید