ترامپ اخراج مهاجران از آمریکا را به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که برای مذاکره با دموکرات ها درباره مسئله مهاجران غیرقانونی، عملیات اخراج آنها را برای دو هفته به تعویق می اندازد.

ترامپ اخراج مهاجران از آمریکا را به تعویق انداخت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ توسعه دهنده ها، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه عملیات بازداشت و اخراج دسته جمعی مهاجران خارجی و پناهجویان غیرقانونی که قرار بود از روز یکشنبه در 10 شهر بزرگ این کشور اجرا گردد، به تعویق انداخت.

به نوشته خبرگزاریرویترز یک منبع مطلع می گوید ترامپ که مدتی است از سوی دموکرات های کنگره برای لغو این طرح تحت فشار قرار داشت، نهایتا شامگاه شنبه پس از تماس تلفنی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دریافت هشدار وی، مجبور شد عملیات اخراج مهاجران را متوقف کند.

رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت که به درخواست دموکرات ها این عملیات را برای دو هفته به تعویق انداخته تا درخصوص مسئله مهاجران غیرقانونی مذاکرات بیشتری با آنها داشته باشد. وی تاکید نمود که در صورت حاصل نشدن توافقی با دموکرات ها، عملیات اخراج ادامه پیدا می نماید.

ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 و همچنین بعد از به دست دریافت زمام اختیارات در کاخ سفید، مقابله با مهاجران غیرقانونی را در اولویت دستورکار دولت خود قرار داده و تا کنون اقدامات متعددی مانند دیوارکشی و اعزام نیروی نظامی به مرز مکزیک انجام داده است. (جزئیات بیشتر)

با این وجود شمار افرادی که توسط آژانس اجرائیات مهاجرت و امور گمرکی در دوره ریاست جمهوری ترامپ از آمریکا اخراج شده اند، بسیار کمتر از تعدادی است که در دوره باراک اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور اخراج شدند. در سال اقتصادی گذشته در آمریکا این آژانس 250 هزار مهاجر فاقد مدارک کافی را از این کشور اخراج کرد. درحالی که این تعداد در سال 2012، 410 هزار نفر بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ترامپ اخراج مهاجران از آمریکا را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اخراج مهاجران از آمریکا را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید