بایدن شرایط در مرزهای جنوبی آمریکا را بحرانی خواند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از لفظ بحران برای توصیف شرایط مرزهای جنوبی این کشور در مواجهه با موج پناهجویان، استفاده کرد.

بایدن شرایط در مرزهای جنوبی آمریکا را بحرانی خواند

تا پیش از این، وی ترجیح می داد افزایش فاجعه بار پناهجویان در مرز مکزیک را که در ماه میلادی مارس به 172 هزار نفر رسید، چالش تلقی کند.

این در حالی است که وی بعد از آنکه روز آدینه سقف پذیرش پناهجو از مرزهای جنوبی کشور را 15 هزار نفر معین کرد، در روبروه با انتقاد دموکرات ها، تا حدی از تصمیم خود عقب نشینی کرد و مدعی شد که برای حل این بحران، رقم پذیرش را بالا می برد.

رقم 15 هزار نفر پیشتر از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا معین شده بود و بایدن تصمیم گرفت آن را تا ماه میلادی سپتامبر تمدید کند.

بایدن قبل از آنکه با واقعیت بحران پناهجویان روبرو گردد، مدعی شده بود که سقف پذیرش را به 62 هزار و 500 نفر افزایش می دهد حال آنکه کاخ سفید روز آدینه خاطرنشان کرد که رسیدن به این هدف ممکن نیست.

همزمان، جمهوریخواهان نیز بایدن را متهم می نمایند که با وعده های غیر عملی، پناهجویان را برای هجوم به مرزهای آمریکا ترغیب نموده است.

در حال حاضر بایدن که از منتقدان سرسخت سیاست مهاجرتی ترامپ بود در دوراهی عمل به وعده های خود و واقعیت موجود گرفتار شده و هر تصمیمی که اتخاذ می نماید به مخالفت احزاب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بایدن شرایط در مرزهای جنوبی آمریکا را بحرانی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن شرایط در مرزهای جنوبی آمریکا را بحرانی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید