توشاک و تراکتور، داستان غم انگیز یک مربی بزرگ

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خبرهای عجیب و غریبی در مورد گزینه های سرمربیگری تراکتور به گوش می رسد که همین مساله نشان می داد همکاری توشاک با قرمزپوشان تبریزی به خاتمه رسیده است.

توشاک و تراکتور، داستان غم انگیز یک مربی بزرگ

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها ، سمیرا شیرمردی، جان توشاک بدون شک یکی از پرافتخارترین مربیان خارجی است که تا به حال به لیگ ایران آمده. او سابقه حضور در تیم های بزرگی چون رئال مادرید را دارد که شاید همین مساله هم باعث شد محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز به سراغش برود. یک انتخاب که در راستای هزینه های گزاف مالک متمول تراکتورسازی بود، نه یک انتخاب با اهداف ورزشی.

با آمدن توشاک همه منتظر اتفاقی مثل معجزه بودند. اینکه او تیم را از همان هفته های ابتدایی لیگ برتر، در حد یک قهرمان نشان دهد. این در حالی بود که توشاک شناخت چندانی از بازیکنان نداشت و البته هیچ کدام از آنها را خودش انتخاب نکرد. بر این اساس گفته می شد در بعضی پست ها تیم مشکل داشت که یکی از آنها، دفاع وسط و دیگری هم دفاع راست بود. مسئولان باشگاه تراکتور هم به جای اینکه بازیکنان مورد احتیاج را به خدمت بگیرند، فقط به سراغ نفراتی رفتند که طرفداران را به وجد بیاورد. در واقع پست بازیکنان مهم نبود و فقط هیجان طرفداران مورد توجه نهاده شد. با این حال، توشاک بدون هیچ اعتراضی کارش را آغاز کرد و اتفاقا در لیگ برتر تا الان 2 برد، 3 تساوی و تنها یک شکست به دست آورد. نتیجه ای که برای مربی تازه وارد به فوتبال ایران چندان بد هم نیست. توشاک بعد از اینکه به بازیکنان ملی پوش جدید تیمش یعنی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در مقابل استقلال بازی داد و شاهد اولین شکست تیمش بود گفت: اشتباه کردم به این 2 بازیکن بازی دادم. با این صحبت ها تصور می شد شجاعی و دژاگه فعلا فرصتی برای حضور در میدان پیدا نکنند اما باز هم این بازیکنان در ترکیب اصلی قرار می گرفتند که عجیب است. این روند ادامه داشت که بعضی وقت ها آنها تعویض می شدند و بعضی وقت ها هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می رفتند. این مساله ظاهرا دلخوری ملی پوشان تراکتور را به دنبال داشت و البته به گونه ای نشان می داد توشاک برای این مساله تحت فشار است. به هر حال بازی جام حذفی هم به همین صورت پیش رفت. در حالی که یوکیا سوگیتا و دانیال اسماعیلی فر خیلی خوب کار می کردند و حتی زمینه ساز گل هم بودند اما تعویض شدند تا فرصت به بازیکنان ملی پوش برسد. البته مسعود شجاعی جایگزین لی اروین گردیده بود. بعد از این تعویض ها، تراکتورسازی بازی 3 بر یک برده را با تساوی عوض کرد. این مساله باعث شد توشاک باز هم دست به تعویض بزند و دژاگه را بیرون بکشد تا علی طاهران جای او را بگیرد. این اتفاق با اعتراض شدید دژاگه روبرو شد. به صورتی که تصاویر این اعتراض، تعجب همه را به دنبال داشت چراکه تا به حال چنین تصویری از او در هیچ جا ندیده بودیم. بعد از بازی هم توشاک در مورد شکست تیمش گفته بود: می توانستیم بازی را ببریم. ما سه گل زدیم و برنده بازی بودیم. بعد از اینکه بازی 3 بر یک شد تغییراتی در تیم مان دادیم و من دو بازیکن ملی پوشم دژاگه و شجاعی را وارد زمین کردم. به نظرم این یک اشتباه بزرگ بود و ما بازی را از دست دادیم. ظاهرا همین جمله کافی بود تا یک سری اتفاقات بیفتد. از همان جا خبر رسید، جان توشاک قرار نیست از فردا در تمرین تیم حاضر گردد و اخراج گردیده. خیلی ها این مساله را باور نمی کردند اما توشاک فردای بازی در تمرین غایب بود، آن هم به درخواست باشگاه. شاید خیلی ها بگویند با قرارداد بالایی که توشاک با تراکتورسازی دارد، غیبتش در تمرین به معنی اخراجش نیست اما ظاهرا بندهایی در قرارداد او نهاده شده که با مبلغی پایین می تواند اخراج گردد، مثلا اینکه انتظارات را برآورده نکرد. این در حالی است که به نظر می رسد دخالت در کارهای فنی اجازه نداد تراکتور موفق باشد. گفته می گردد مسئولان باشگاه تراکتورسازی به توشاک بارها توصیه کردند که به دلیل وجهه بازیکنان ملی پوش و البته قیمت بالایشان از آنها بهره بگیرد که همین مساله باعث شد تراکتور نتواند آنطور که انتظار می رفت نتیجه بگیرد.

حالا هم قرار است جلسه نهایی با توشاک برگزار گردد تا در زمینه جدایی اش به توافق برسند. تا آن موقع هم محمد تقوی به طور موقت راهنمایی قرمزپوشان تبریزی را به عهده خواهد گرفت. نکته جالب این است که خبرهای عجیب و غریبی در مورد گزینه های سرمربیگری تراکتور به گوش می رسد که همین مساله نشان می داد همکاری توشاک با قرمزپوشان تبریزی به سرانجام رسیده. داستان توشاک و تراکتور، داستان غم انگیز یک مربی بزرگ در یک تیم متمول است، تیمی که ثروتمند است اما قرار نیست با دیدگاه حرفه ای اداره گردد.

590-11

منبع: ایران ورزشی

به "توشاک و تراکتور، داستان غم انگیز یک مربی بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توشاک و تراکتور، داستان غم انگیز یک مربی بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید