حذف فورتنایت ضرر ماهانه 26 میلیون دلاری را برای اپیک گیمز در پی دارد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، شرکت اپیک گیمز، مالک بازی فورتنایت اخیرا دعوای حقوقی بزرگی با شرکت های اپل و گوگل بر سر سهم بالای این دو شرکت از پرداخت های درون برنامه ای داشته. پس لرزه های دعوای این شرکت ها هنوز جریان دارند و از به گفته صاحب نظران احتمال می رود این ماجرا ضربه اقتصادی سنگینی به شرکت اپیک گیمز وارد کند.

حذف فورتنایت ضرر ماهانه 26 میلیون دلاری را برای اپیک گیمز در پی دارد

بر هیچ کس پنهان نیست که بازی فورتنایت به یکی از بزرگ ترین محصولات سرگرمی کل تاریخ بشر تبدیل شده. این اتفاق قدرت بسیار زیادی به شرکت اپیک گیمز داده. پیش از این، شرکت اپیک گیمز مجادله ای با شرکت ولو (Valve) به دلیل سهم 30 درصدی استیم از فروش بازی های دیگران داشت. در ادامه این مجادله شرکت اپیک گیمز فروشگاه خودش را تاسیس کرد و در آن تنها 12 درصد از سهم فروش بازی ها را برای خودش می دارد.

اخیرا شرکت اپیک گیمز با جنجال جدیدی که به پا نموده دوباره در مرکز توجه قرار گرفته. این شرکت در حرکتی اعتراضی به سهم 30 درصدی اپل و گوگل از خرید درون برنامه ای بازی های منتشر شده در فروشگاه های موبایلی، آغاز به فروش آیتم های بازی فورتنایت را با قیمتی پایین تر و بدون استفاده از درگاه اپل و گوگل کرد. این ماجرا که صراحتا نقض قوانین گوگل پلی و اپ استور محسوب می گردد باعث شد بازی فورتنایت از این دو فروشگاه حذف گردد.

  • فورتنایت از روی اپ استور و پلی استور حذف شد؛ قضیه چیست؟

مشاجره اپیک گیمز با اپل خیلی داغ تر است چون برخلاف اندروید که برای نصب برنامه روی آن می توان از روش هایی غیر از پلی استور استفاده کرد، راهی بجز اپ استور برای انتشار نرم افزار آی او اس وجود ندارد.

در ادامه شرکت اپیک گیمز شکایت نامه ای نسبت به انحصارطلبی اپل تنظیم کرد و اپل هم اصلا نسبت به موضوع کوتاه نیامد. با وجود اعلام اپل و گوگل مبنی بر وجود امکان بازگشت اپیک گیمز به فروشگاه های موبایلی به شرط رعایت قوانین، نظر اپیک گیمز هیچ تغییری ننموده و کماکان در حال مبارزه است. حتی ماجرا تا جایی پیش رفت که حساب اپیک گیمز از اپ استور حذف شد و حالا علاوه بر فورتنایت، دیگر نمی توان هیچ کدام از بازی های اپیک گیمز را برای سیستم عامل آی او اس دانلود کرد.

  • اپل حساب توسعه دهنده ی Epic Games را از اپ استور حذف کرد

طبق داده ها و تخمین های وب سایت بای شیرز (Buy Shares)، درآمد ماهانه شرکت اپیک گیمز دچار کاهش 26.7 میلیون دلاری خواهد شد. این مقدار بزرگ از ضرر صرفا به دلیل ناتوانی اپیک گیمز برای فروش آیتم های داخل بازی برای کاربران موبایلی است. کفه کاهش درآمد ناشی از غیبت در اپ استور سنگین تر است که می تواند به دلیل سخاوت بیش تر کاربران آی او اس برای خریدهای درون برنامه ای باشد.

با توجه به نمودار های منتشر شده از طرف وب سایت بای شیرز، فروش آیتم های فورتنایت به لطف خانه نشین شدن جهانیان و وقت بیش تر آن ها برای بازی کردن، افزایش یافته. بدون احتیاج به علم آمار می توانیم بگوییم که قطعا این حرکت اپل و گوگل ضربه ای مهلک به رونق مالی اخیر اپیک گیمز وارد خواهد نمود.

در واکنش عمل اپل، شرکت اپیک گیمز همکاری خود را با اپل نسبت به اتصال اکانت اپل و اپیک گیمز قطع نموده. یکی از روش های ساخت حساب اپیک گیمز، ساختن برپایه اکانت اپل است و این انتها پشتیبانی باعث می گردد حساب هایی که بر پایه حساب اپل ساخته شده اند از بین بروند. برای نجات از نابودی حساب اپیک گیمز، کسانی که حساب اپیک گیمزشان را بر پایه حساب اپل ساخته اند مجبور شدند حساب خود را با اتصال به یک منبع دیگر از اپل مستقل نمایند.

چند وقتی است که شرکت اپیک گیمز حسابی ماجراجو شده و در حال اجرا کارهایی است که کم تر شرکتی جرات انجام آن ها را دارند. از رایگان کردن بازی های هفتگی گرفته تا کل کل با بزرگ ترین غول های فروش دیجیتالی بازی های ویدیویی، این شرکت را نمی ترسانند. با این رویه و ریسک های زیاد شرکت اپیک گیمز، آینده این شرکت در حاله ای از ابهام قرار می گیرد. از طرفی ممکن است ریسک های زیاد باعث نابودی این شرکت گردد و از طرف دیگر اصلا بعید نیست که این شرکت به بزرگ ترین غول در صنعت بازی های ویدیویی تبدیل گردد. فقط زمان می تواند سرنوشت اپیک گیمز را تعیین کند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "حذف فورتنایت ضرر ماهانه 26 میلیون دلاری را برای اپیک گیمز در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف فورتنایت ضرر ماهانه 26 میلیون دلاری را برای اپیک گیمز در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید