مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو و پژو 207i

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مقایسه برلیانس H320 با رقبایش کار چندان ساده ای هم نیست. برلیانس H320 وارد بازار و کلاسی شده است که اتفاقاً در آن رقبای زیادی وجود داشته و وجود دارند. هاچ بک ها در ایران، همواره مشتریان پروپا قرص خودشان را داشته اند و به همین علت موفقیت در این حوزه، برای خودروهای تازه واردتر کار سختی است، مخصوصاً اگر این خودرو، چینی هم باشد.

مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو و پژو 207i

قیمت مناسب، طراحی اسپرت و طراحی داخل کابین قابل قبول و شتاب و قدرت متناسب با ابعاد و وزن خودرو، باید نمره قبولی در این خودروها بگیرند، هرچند هاچ بک های موجود در کشورمان در یکی از این حوزه ها لنگ می زنند. اما به هر حال، می توانیم رقبای معمول برلیانس H320 را هاچ بک هایی چون رنو ساندرو، لیفان X50، پژو 207i و 206 و ام وی ام 315 بدانیم.

مقایسه برلیانس H320 با پژو 207i

پژو 207i محصول مشترک پژو و ایران خودرو است که بعد از موفقیت پژو 206 راهی بازارهای ایرانی شد تا دوباره آن موفقیت درخشان را تکرار کند. با عدم وقوع این اتفاق، البته در سال 95، نسخه فیس لیفت و تغییر چهره یافته پژو 207 راهی بازار شد. ایران خودرو هم نسخه دستی و هم نسخه اتوماتیک این خودرو را راهی بازار کرد تا خودی نشان دهد که در ادامه ما با نسخه دستی آن سر وکار داریم.

چهره پژو 207i تغییر چندانی نسبت به پژو 206 هاچ بک نداشته است. چراغ ها کمی تغییر نموده اند و در کل چهره خودرو جسارت و تازگی بیش تری به خود گرفته، اما کماکان همان پژو 206 است؛ هرچند که پژو 206 هم طراحی ظاهری قابل قبولی دارد. از نظر طراحی ظاهری، البته برلیانس H320 نیز نمره قبولی می گیرد، چرا که حاصل کار ایتال دیزاین است.

با مقایسه برلیانس H320 با پژو 207i در بخش طراحی داخل کابین، قطعاً شرایط پژو 207i را باید بهتر بدانیم؛ به علت نمایشگر لمسی در میانه داشبورد و سیستم مالتی مدیای به روز و متریال قابل قبول به کار رفته در ساخت داشبورد و دیگر نقاط کابین. در کل برلیانس های نسخه اچ، مسائل زیادی در کیفیت متریال کابین دارند. از نظر جادار بودن البته نمره قبولی را باید به برلیانس H320 بدهیم، چرا که فضای ایجاد نموده برای سرنشینان آن و نیز فضای موجود برای صندوق، بهتر و قابل قبول تر از پژو 207i درآمده است.

وقتی اعداد و ارقام مرتبط با امور فنی را کنار هم می گذاریم، پژو 207i با موتور TU5 چهار سیلندر که 1.6 لیتر حجم دارد، می تواند 105 اسب بخار قدرت فراوری نموده و به سرعت 190 کیلومتر در ساعت و شتاب کم تر از 12 ثانیه برسد. در حالی که برلیانس H320، با موتور یک و نیم لیتری، در نهایت به سرعت 170 کیلومتر در ساعت رسیده و تنها 103 اسب بخار قدرت می تواند فراوری کند.

از نظر شتاب نیز در نسخه های دستی و اتوماتیک و روی کاغذ و در واقعیت، از 11 تا 16 ثانیه نوسان دارد. البته که نمونه 1.65 لیتری برلیانس تا حدی شتاب و قدرت بیشتری را برای H320 فراهم می سازد.

با مقایسه برلیانس H320 با پژو 207i در بحث ایمنی نیز، نمره قبولی را پژو 207i می گیرد. برلیانس هم دارای امکانات مشابه است و سیستم ترمز کمکی EBA. ولی با وجود سانروف و تنظیم جایگاه راننده در هشت حالت، باید نمره قبولی در آپشن ها را به برلیانس H320 داد. بابت فراوانی قطعات و خدمات مورد احتیاج نیز شرایط پژو 207i به واسطه شباهت فراوان لوازم و قطعات آن به پژو 206، بهتر از برلیانس بوده و خرید و فروش نسخه های کارنموده آن نیز راحت تر است. شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پژو 207i با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو

مقایسه بعدی مابین یکی از نسخه های رنو ساندرو و برلیانس H320 است. البته ساندرو ظاهری قدیمی تر، ساده تر و جدی تر دارد. شاید برای کسانی که چندان در جست و جوی خودروهای اسپرت نباشند، گزینه مناسبی باشد، اما برای بیش تر مشتریان هاچ بک ها شاید گزینه خوبی نباشد و نمره قبولی در این زمینه را طراحی به روزتر و جوانانه تر برلیانس H320 می گیرد.

با مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو از نظر متریال داخل کابین باید گفت که شرایط ساندرو بهتر است، هرچند در شیک و به روز بودن طراحی، شرایط برلیانس H320 را باید بهتر بدانیم. فضایی هم که ساندرو در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد بیش تر از برلیانس H320 است. البته ارتفاع بیش تر ساندرو، شرایط را در دست اندازها بهتر نموده است، هرچند فضای صندوق عقب آن کم تر از برلیانس H320 است.

از نظر کارکرد فنی نیز دو خودرو شباهت های زیادی به هم دارند، هرچند ساندرو به واسطه این که محصولی از رنو است، خوش نام تر و با کیفیت تر دانسته می گردد، ضمن این که در کارکرد جعبه دنده نیز قطعاً شرایط ساندرو قابل قبول تر است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو ساندرو با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمره ایمنی ساندرو سه ستاره ایمنی از مؤسسه معتبر یورو انکپ است، در حالی که برلیانس H320 در تست معتبری شرکت نداشته و نمره ای برایش در نظر گرفته نشده است. از نظر آپشن ها نیز شرایط برلیانس H320 بهتر است، چراکه برلیانس سعی نموده کاستی های خود را در بخش آپشن ها جبران کند و در این حوزه ساندرو به غایت مالی، ساده و فاقد آپشن های خاص ظاهر شده است.

امیدوایم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از برلیانس H320 در اختیارتان بگذارد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ توسعه دهنده ها از آخرین قیمت خرید و فروش برلیانس H320 آگاه شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ توسعه دهنده ها در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو و پژو 207i" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه برلیانس H320 با رنو ساندرو و پژو 207i"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید