حشره بی نظیر الهام بخش ایرباس شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سیستم اتوماتیک تازه ایرباس که دراگون فلای نام دارد، برای تقلید از توانایی حشرات در تشخیص مکان های خاص پیشرفته است.

حشره بی نظیر الهام بخش ایرباس شد

به گزارش دیجیاتو، ایرباس درحال آزمایش یک مجموعه تازه از فناوری پرواز اتوماتیک است که می تواند امنیت و بهره وری پرواز ها را بهبود دهد. این فناوری اتوماتیک که پروژه دراگون فلای (DragonFly به معنای آسیابک) نام دارد، شامل مواردی مانند انحراف اضطراری و فرود اتوماتیک است.

به گفته ایرباس، ویژگی های تازه این سیستم هم اکنون روی یک هواپیمای A 350-1000 در فرودگاه تولوز-بلانیاک در فرانسه درحال آزمایش هستند. این آزمایش ها به وسیله Airbus UpNext، یکی از زیرمجموعه های ایرباس برای اعتبارسنجی فناوری های تازه پیش از استفاده گسترده انجام می شوند.

سیستم تازه ایرباس توانایی حشرات را تقلید می نماید

استفاده از نام دراگون فلای (آسیابک) چندان تصادفی نیست؛ چرا که به گفته ایرباس، این فناوری برای تقلید از توانایی حشرات در تشخیص مکان های خاص پیشرفته است. هدف استفاده از این توانایی، یاری به هواپیما هنگام حرکت روی باند، پیش از بلندشدن از زمین، رسیدگی به حوادثی که خدمه قادر به مدیریت آن ها نیستند و برخاست و فرود اتوماتیک است.

به گفته ایرباس، این آزمایش ها یکی از چندین مرحله در تحقیقات روش مند فناوری ها برای بهبود امنیت و بهره وری پرواز ها محسوب می شوند: این سیستم ها با الهام از زیست تقلید و طبیعت به همان روشی که آسیابک ها توانایی تشخیص نشانه ها را دارند، پیشرفته اند و طراحی شده اند تا شرایط را در دیدرس شناسایی نمایند. این ویژگی هواپیما را قادر می سازد تا به طور مستقل و خودران اطراف خود را ببیند و به صورت ایمن، مانور دهد.

هواپیمای ایرباس در طول آزمایش، قادر به تشخیص و واکنش به شرایط خارجی مانند منطقه ها پرواز، نواحی خاص و بعلاوه آب وهوا بود. این هواپیما مسیر پرواز تازهی ایجاد کرد و بعلاوه این اطلاعات را به طور مستقل و خودران به کنترل ترافیک و سایر اپراتور های فرودگاه منتقل کرد.

Airbus UpNext از داده های این آزمایش ها برای آماده سازی نسل بعدی الگوریتم های مبتنی بر بینایی رایانه ای برای پیشبرد سیستم های یاری پرواز و فرود استفاده می نماید. درحقیقت در آینده با هواپیما هایی روبه رو می شویم که در مقایسه با نسل کنونی هواپیماها، بسیاری از کار ها را به صورت اتوماتیک و مستقل انجام خواهند داد.

منبع: فرارو

به "حشره بی نظیر الهام بخش ایرباس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حشره بی نظیر الهام بخش ایرباس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید