حل مسائل معلولان در دستور کار جدی ادارات آذربایجان غربی باشد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به مسائل معلولان در استان گفت: دستگاه های اجرایی حل این مسائل را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

حل مسائل معلولان در دستور کار جدی ادارات آذربایجان غربی باشد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها از ارومیه،علی مصطفوی در آیین گرامیداشت روز معلولان با تبریک روز جهانی معلولان و قدردانی از کوشش های بهزیستی استان برای برطرف احتیاج های جامعه معلولان با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه عرضه توانمندی معلولان در ارومیه اضافه نمود: برپایی نمایشگاه هایی برای نشان دادن توانمندی این قشر بسیار تاثیرگذار است، زیرا ضمن آشنایی سایر افراد جامعه با استعداد های آنان، فرصتی ایجاد می گردد تا خلاقیت های توان خواستار به جامعه عرضه و بیش از گذشته این استعداد ها شکوفا گردد.

وی با تایید وجود مسائل اشتغال، مسکن و درمان معلولان اعلام کرد: بسیاری از معلولان دارای توانایی ها و استعداد های فراوانی هستند که لازم است آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و دانشگاه ها از این استعداد ها غفلت ننمایند بلکه این استعداد ها را شناسایی و درجهت شکوفایی آن ها گام بردارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکل اشتغال معلولان و لزوم اجرای قانون جذب سه درصدی این قشر در دستگاه های اجرایی افزود: این قانون با هدف حمایت از معلولان به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است و لازم است به درستی در دستگاه ها اجرایی گردد.

مصطفوی ادامه داد: در صورت عدم اجرای قانون، به وسیله دستگاه های متولی پیگیری گردد تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی بر لزوم تکریم و احترام به معلولان جامعه تاکید نمود و گفت: رسانه ها باید در جهت تکریم معلولان قدم بردارند و بعلاوه دستگاه های تبلیغاتی و سازمان های فرهنگی در این زمینه فرهنگسازی نمایند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و موفقیت در افزایش سرعت واکسیناسیون اضافه نمود: خوشبختانه 90 درصد جمعیت واجد شرایط استان دُز اول و 73 درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به مشکل مسکن معلولان و ایتام اعلام کرد: لازمه برخورداری این اقشار از تسهیلات بلاعوض 50 تا 140 میلیون تومانی مسکن بهزیستی، داشتن زمینی به نام معلول یا مددجو است.

سعید فریور افزود: چنانچه مشکل زمین باهمکاری شهرداری و مسکن وشهرسازی وسایر ارگان های ذیربط حل گردد معلولان می توانند با برخورداری از تسهیلات بهزیستی، صاحب مسکن شوند.

وی خواست در این راستا کارگروهی متشکل از سازمان های مرتبط تشکیل گردد تا مشکل زمین و تامین مسکن معلولین و ایتام برطرف گردد.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حل مسائل معلولان در دستور کار جدی ادارات آذربایجان غربی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسائل معلولان در دستور کار جدی ادارات آذربایجان غربی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید