آمادگی واکسیناسیون روزانه 500 هزار نفر وجود دارد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تهران (پانا) - رئیس جمهوری با اشاره به ورود ویروس های جهش گ یافته انگلیسی و هندی به کشور به وسیله کشورهای همسایه از ابتدای امسال تا به امروز، گفت همه کوشش ها بر این بود که ویروس جهش یافته در استان های جنوبی و شرقی محبوس بماند اما برغم همه کوشش ها، ویروس هندی وارد عمق کشور شده است و شرایط نسبت به هفته های گذشته نامناسب تر است.

آمادگی واکسیناسیون روزانه 500 هزار نفر وجود دارد

حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه با همه تمهیدات و اقدامات صورت گرفته، امروز وارد پیک پنجم بیماری شده ایم،البته این پیک هنوز سراسری نیست، گفت: نکته مثبتی که در گزارش ها درمورد ویروس جهش یافته هندی ملاحظه شده این است که فاصله بین ابتلا و بستری و بعلاوه بستری و فوت زیاد است و درآمار مرگ و میر نسبت به گذشته شرایط بهتر است.

روحانی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ورود ویروس هندی به کشور همه اقدامات نظارتی و کنترلی در مرزهای کشور صورت گرفته است، گفت: متاسفانه مسیرهای غیر مجاز به ورود ویروس به کشور یاری نموده است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باید در شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل اجرا گردد و نظارت ها و پایش ها در این زمینه هم باید با دقت در دستور کار باشد، گفت: تسامح در مراعات نکات بهداشتی، تعلل در اجرای دستورالعمل ها و اعمال نظارت ها، تجمع های غیر مجاز و تردد های غیر ضروری شرایط را درمورد این بیماری بدتر می مند و باید با آن به صورت جدی مقابله گردد.

روحانی با بیان اینکه از امروز بیش از هفته های گذشته فرایند تزریق واکسن سرعت گرفته است، گفت: این آمادگی وجود دارد که روزانه تا 500 هزار نفر از مردم واکسینه شوند و این می تواند نسبت به بیماری مصونیت بیشتری ایجاد کند و بعلاوه امید زیادی در بین مردم ایجاد نموده و خطر مرگ و میر را کاهش دهد.

رئیس جمهوری با اشاره به رفع شدن مسائل موجود در فرایند فراوری واکسن داخلی و تهیه واکسن خارجی، گفت: امروز با اقدامات صورت گرفته، شرایط به نسبت مناسبی در این زمینه بوجود آمده است و در هفته های آینده با شرایط بهتری هم کارها را به پیش خواهیم برد.

روحانی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه ها قرمز و نارنجی و لزوم نظارت بر این موضوع، توضیح داد: رعایت موارد بهداشتی در تالارهای پذیرایی، سالن های سینما، پاساژها و مراکز خرید سرپوشیده، استخرها، شهربازی ها، باشگاه های بدنسازی، رستوران ها و بعلاوه نمایشگاه های عمومی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این موضوع به اسم مصوبه ستاد بایستی با نظارت های دقیق مورد رعایت قرار بگیرد. تا از خطر شیوع بیشتر ویروس جلوگیری گردد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه گزارش مربوط به مراعات پروتکل های بهداشتی در کشور امیدوارنماینده نیست، گفت: ضروری است که تقریبا 85 درصد مردم پروتکل ها را مراعات نمایند اما براساس آمار و ارقام این رقم حدود 66 درصد است. لذا از مردم خواهش می کنیم پروتکل ها را مراعات نمایند تا بتوانیم از این شرایط سخت، عبور کنیم.

روحانی در ادامه شرایط مدارس و فرایند آموزش کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقریباً از اسفند 96 مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده و ارتباط آموزشی به وسیله فضای مجازی انجام می گردد و طبیعی است که فضای مجازی نمی تواند جایگزین معلم گردد، لذا باید خودمان را برای بازگشایی مدارس آماده کنیم.

رئیس جمهوری افزود: تعطیلی مدارس از لحاظ روحی و روانی روی دانش آموزان تأثیر می گذارد، لذا باید کوشش کنیم تا با اولویت، بچه های پیش دبستانی، دیستانی و دبیرستانی به مدرسه بفرایند.

روحانی بیان کرد: براساس آنچه گفته می گردد مدارس عامل انتقال ویروس نیست، لذا ضروری است با واکسیناسیون معلمین، راننده های سرویس و مستخدمین مدارس و بعلاوه اساتید دانشگاه، شرایطی فراهم کنیم که آموزش به صورت حضوری برگزار گردد و همه مقدمات لازم را از لحاظ بهداشتی فراهم سازیم تا در مهرماه مدارس بازگشایی گردد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از بیان بعضی حرف های نادرست در فضای مجازی و حقیقی و از تریبون ها و مصاحبه ها، گفت: معمولان رسانه های بیگانه و ضدایرانی اینگونه سخنان را برجسته می نمایند و از آن سوء استفاده می گردد.

روحانی افزود: در این راستا مواردی مطرح گشت که پس از آنالیز ها معین شد دروغ و کاملاً کذب است مثلاً شایعه کردند که در فلان استان، تخت بیمارستانی وجود ندارد و بیماران در بیابان رها شدند در حالی که وزیر بهداشت و درمان بیان کرد که در همان استان تخت های خالی وجود دارد. لذا نباید با اینگونه سخنان کذب در میان مردم نگرانی مضاعف ایجاد کرد.

رئیس جمهوری بیان کرد: در موارد دیگر شایع شد که با قطع برق، در دستگاه ها و تجهیزات بیمارستان از کار افتاده است و این هم دروغ بود چرا که در همه بیمارستان ها، ژنراتورهای اضطراری وجود دارد و هیچ کجا مسئله ای در این رابطه وجود نداشته است.

روحانی تاکید نمود: با اینگونه سخنان دروغ، رعب و وحشت و یأس در بین مردم ایجاد می گردد و امیدواریم همه دستگاه ها و صدا و سیما به این نکته توجه نمایند و مسئولین مربوطه با آنهایی که تعمداً دنبال ایجاد ناامنی روانی و فکری هستند، برخورد نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آمادگی واکسیناسیون روزانه 500 هزار نفر وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی واکسیناسیون روزانه 500 هزار نفر وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید