حمایت پاتریک کلایورت از بانوان

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، پوریا عبدی بازیگر نمایش پاتریک کلایورت با اشاره به نقشی که در این نمایش برعهده دارد درباره نقش مطالعه و پژوهش در بازیگری سخن گفت.

حمایت پاتریک کلایورت از بانوان

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ توسعه دهنده ها، پوریا عبدی بازیگر نمایش پاتریک کلایورت که به تازگی کتاب جدیدش با عنوان اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی روانه بازار کتاب شده، پیرامون فعالیت همزمانش در 2 حوزه پژوهش و بازیگری تئاتر گفت: به نظر من بازیگری تنها یک فعالیت عملی و مبتنی بر مهارت نیست و یک بازیگر همیشه باید در حال مطالعه و پژوهش باشد، او باید تئوری خود را غنی کند تا در عمل تنها به یک ایفای نقش غریزی دست نزند. معتقدم اگر بازیگر به صورت تخصصی بر جزئیات علمی ایفای نقش خود، مطلع باشد، قطعا اجرای کم نقص تری خواهد داشت پس فعالیت من در حوزه پژوهش تئاتر، هم راستا با فعالیت های بازیگری و کارگردانی ام در تئاتر است.

عبدی نمایش پاتریک کلایورت را نمایشی کمدی و مبتنی بر موقعیت قلمداد کرد و ادامه داد: پاتریک کلایورت نمایشی در حمایت از بانوان مخصوصا بانوان ورزشکار است. این نمایش داستان زنی فوتبالیست است که میخواهد فوتبال را به صورت حرفه ای ادامه دهد، اما با موانعی روبرو می گردد.

این مدرس بازیگری و تئاتر درباره نقش خود شرح داد: من نقش اِدی را بازی می کنم. ادی و فیلیپ 2 سارق کودن هستند که برای سارقی، یک کلیسا را انتخاب می نمایند و آنجا درگیر جریانات جذابی می شوند که شاید مخاطب باید جزئیات آن ها را خود در نمایش ببیند. اما من تاکنون نقشی با این مختصات را بازی نکرده ام و این مساله مرا در شخصیت پردازی به وجد می آورد. شخصت پردازی نقش اِدی زمانی جذاب تر می شد که در روند تمرین، نقشی را خلق می کردم که تاکنون اجرا نشده چراکه این متن یک متن اوریجینال است.

وی یادآور شد: این نمایش به عقیده من نمایشی جذاب برای عموم مردم خواهد بود چراکه یک کمدی موقعیت است و اتفاقات بسیاری یکی پس از دیگری مخاطب را غافلگیر می نماید. قطعاً وقتی اتفاقات زیاد باشند، طراحی حرکت و میزانسن نیز بیشتر و متنوع تر خواهد بود و این خود می تواند یک نمایش را دیدنی تر کند.

عبدی در انتها ابراز کرد: پاتریک کلایورت یک اثر گروهی است. یک گروه منسجم، یک پارچه و کاربلد که با همین گروه سال گذشته نمایش پیروز خرس را روی صحنه بردیم و همین پیروزیت، باعث همکاری مجدد گروه و خلق نمایشی تازه با عنوان پاتریک کلایورت شد.

نمایش پاتریک کلایورت به نویسندگی مشترک احسان ناجی و علیرضا قاسمی و کارگردانی سحر پرتوی کیان تا هشتم مهرماه هرشب به جز سه شنبه ها ساعت 20 در خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا، فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه روی صحنه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمایت پاتریک کلایورت از بانوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت پاتریک کلایورت از بانوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید