خالدی: 110 زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس انجام شد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در اجرای طرح سلامت 1400 این سازمان از 25 اسفند 99 تا شانزدهم فروردین 1400، 110 مورد زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس 115 انجام شد.

خالدی: 110 زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس انجام شد خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ توسعه دهنده ها، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در اجرای طرح سلامت 1400 این سازمان از 25 اسفند 99 تا شانزدهم فروردین 1400، 110 مورد زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس 115 انجام شد.

مجتبی خالدی روز سه شنبه افزود: در مدت یاد شده نیرو های اعزامی اورژانس 115 با قید فوریت های امدادرسانی به مادر و کودک این اقدامات را همزمان با زایمان و داخل آمبولانس های اعزامی با موفقیت انجام داده اند.

وی ادامه داد: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس 115، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور توضیح داد: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت های مربوط به انجام زایمان های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیرو های اعزامی اورژانس در انجام زایمان های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.

خالدی افزود: امدادگران اورژانس پس از انجام مراحل درمانی لازم، مادر و نوزاد را نجات داده و برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی به بیمارستان منتقل می کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: این زایمان های اضطراری درون آمبولانسی هنگام انتقال مادران باردار توسط امدادگران اورژانس 115 از منزل به مراکز درمانی و بیمارستان استان های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل و قزوین اجرا شده که از مجموع 110 زایمان تهران با 55، خراسان رضوی با 25 و خوزستان، اردبیل و قزوین هرکدام با 5 زایمان و سایر استان ها نیز جمعا با 20 زایمان ثبت و گزارش شده است.

وی از هموطنان خواست در صورت مواجهه با مواردی از قبیل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس 115 تماس بگیرند.

خالدی افزود: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می توانند در مواردی همچون اورژانس های اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردرد های شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید با شماره یاد شده تماس بگیرند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت های پزشکی در هنگام بروز بیماری های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خالدی: 110 زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس انجام شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالدی: 110 زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس انجام شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید