خبرنگاران اجرای شبکه جدید برق روستاهای سیلزده رودبار کوهدشت شروع شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: خط جدید روستاهای چغاسبز نقدعلی و قبر محمد مراد در منطقه رودبار شهرستان کوهدشت طراحی و اجرایی شد.

خبرنگاران اجرای شبکه جدید برق روستاهای سیلزده رودبار کوهدشت شروع شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، فریدون خودنیا روز سه شنبه در جمع وبلاگ توسعه دهنده ها اضافه نمود: طراحی و اجرای خط جدید این روستاها به طول 10 کیلومتر از بیستم خرداد ماه شروع شد.

وی گفت: شبکه برق روستاهای فوق در اثر سیل تخریب و به صورت موقت برقدار شده بودند که با توجه به فرارسیدن فصل گرما در شرایط بحرانی قرار داشتند و رسیدگی به وضعیت خدمات دهی به آنان جزاولویت های استان بود.

وی بیان نمود: شبکه های توزیع برق روستاها بطور کلی زیر آب رفته بود و طراحی راستا جدید برق به دور از هر گونه خطر سیلاب در دستور کار نهاده شد.

خودنیا با اشاره به سخت گذر بودن منطقه افزود: یکی از پیمانکاران توانمند برای اجرای این طرح انتخاب و مقرر شده به مدت 10 روز این طرح را اجرایی و تحویل دهد.

وی ادامه داد: این 2 روستا از نظر جغرافیایی تابعه شهرستان کوهدشت هستند اما تأمین برق آنها به عهده شرکت توزیع استان ایلام بود که با توجه به شرایط تخریب جاده و راستا شبکه های برق رسانی، این مهم توسط برق شهرستان کوهدشت اجرایی شد.

وی گفت: بر اساس اعلام ش رکت توزیع برق کوهدشت، روستاهای فوق در محدوده سد سیمره قرار دارند و باید تمهیدات ویژه ای برای آنها اتخاذ گردد تا در شرایط بحرانی احتمالی آینده با چنین مشکلاتی روبرو نشوند.

خودنیا ادامه داد: 2 روستا 104 خانوار دارند و اعتبار لازم برای اجرای برق رسانی به انها در یک محیط کوهستانی بیش از هشت میلیارد ریال هزینه می گردد.

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سیل سال جاری 110 پست هوایی و زمینی عمومی استان را تخریب کرد و به 180 پست اختصاصی برق نیز آسیب زد.

و در مجموع 480 کیلومتر شبکه برق استان تخریب و برق یکهزار و 145 روستا قطع شد.

یکهزار و 190 میلیارد ریال خسارت سیل به شبکه های برق لرستان برآورد و تاکنون بیش از 260 کیلومتر اصلاح و احداث شبکه صورت گرفته است.

2 هزار و 715 روستای لرستان برق دار هستند و تعداد مشترکان بیش از 625 هزار مورد است.

7269/7273

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اجرای شبکه جدید برق روستاهای سیلزده رودبار کوهدشت شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای شبکه جدید برق روستاهای سیلزده رودبار کوهدشت شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید