خبرنگاران شمار بیماران بدحال کرونایی در اصفهان افزایش یافت

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، اصفهان- خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار بیماران بدحال کرونایی بستری شده در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان های استان افزایش یافته که به بیش از 200 نفر رسیده است.

خبرنگاران شمار بیماران بدحال کرونایی در اصفهان افزایش یافت

آرش نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ توسعه دهنده ها اضافه کرد: با تداوم فرایند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در شهریور جاری، شمار بیمارانی که در بیمارستان ها بستری هستند به بیش از یکهزار نفر رسید و به تَبع آن، بیماران بدحالی که باید در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان باشند نیز بیشتر شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر 204 بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند، توضیح داد: 123 نفر از بین آنها دارای لوله گذاری تنفسی و شرایط وخیم تری هستند.

نجیمی با اشاره به اینکه سالمندان، تعداد قابل توجهی از بیماران بدحال مبتلا به کرونا را تشکیل می دهند، تاکید نمود: شمار بیماران بدحال در سایر گروه های سنی نسبت به هفته های گذشته، افزایش یافته است.

وی تعداد بیماران دارای علائم ابتلا به کرونا که در زمان حاضر در بیمارستان های استان بستری هستند را یکهزار و 124 نفر اعلام و گفت: این رقم در هفته گذشته کمتر از یکهزار نفر بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان با حدود 800 تخت به مرور زمان در حال تکمیل ظرفیت خود برای پذیرش بیماران مبتلا به کروناست، گفت: پذیرش بیماران جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان خورشید، متوقف شد و در بیمارستان امین نیز از اول مهر سال جاری متوقف می گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به مسافرت های چند روز گذشته و رعایت نشدن کامل دستورهای بهداشتی توسط تعدادی از هیات های عزاداری، دورنمای خوبی از شرایط بیماری کرونا در روزهای آینده وجود ندارد.

نجیمی درباره آخرین رنگ بندی شهرستان های استان اصفهان از نظر بیماری کرونا گفت که جدیدترین جدول را در اختیار ندارد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بیشترین تعداد بستری در بیمارستان های استان اصفهان مربوط به اسفند و اوائل فروردین بود؛ این تعداد با اعمال محدودیت های فروردین و اردیبهشت به کمتر از 300 نفر در اوائل خرداد سال جاری رسید ولی پس از آن مجدد فرایند صعودی به خود گرفت و اکنون به بیش از یکهزار نفر رسیده است.

استان اصفهان در زمان حاضر در شرایط قرمز بیماری کرونا قرار گرفته است.

پتاکنون بیش از 378 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان باختگان این بیماری به بیش از 21 هزار نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار بیماران بدحال کرونایی در اصفهان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار بیماران بدحال کرونایی در اصفهان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید