خبرنگاران شیخ الازهر خواهان تصویب قانون جرم دانستن خصومت علیه مسلمانان شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تهران-خبرنگاران- احمد طیب شیخ الازهر مصر به اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در حمایت از اقدام موهن نشریه های فرانسوی در اهانت به رسول اکرم (ص) واکنش نشان داد و از جامعه جهانی خواست تا قانونی را تصویب نمایند که براساس آن خصومت علیه مسلمانان و نفرت پراکنی بین آنان و دیگران جرم محسوب گردد و متخاصمان مجازات شوند.

خبرنگاران شیخ الازهر خواهان تصویب قانون جرم دانستن خصومت علیه مسلمانان شد

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از الجزیره، شیخ الازهر در عین حال مسلمانان را به پایبندی به روش های مسالمت آمیز و راه های قانونی برای دفاع از مسلمانان، دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) دعوت کرد.

وی با اشاره به حادثه قتل معلم فرانسوی پس از کشیدن تصاویر موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام در مدرسه ای در پاریس، گفت: ما بلافاصله این حادثه را محکوم کردیم اما انتشار کاریکاتورهای موهن اقدامی عبث و زیان بار و خصومت آشکار با دین اسلام و رسول گرامی است.

شیخ الازهر اضافه نمود: اینکه توهین به اسلام و پیامبر اکرم (ص) به ابزاری برای جمع آوری آراء و مزایده در بازار انتخابات تبدیل گردد، دردناک است.

وی همچنین مسلمانان را به پایبندی به روش های مسالمت آمیز برای دفاع از دین اسلام دعوت کرد و گفت: از مسلمانان می خواهیم که به مقاومت در برابر نفرت افکنی از راه های مسالمت آمیز و قانونی پایبند باشند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نیز بیان کرد که توهین به انبیاء توهین به ارزش های دینی و جریحه دار کردن احساسات میلیون ها مسلمان است.

وی در عین حال تاکید نمود که مخالف کامل هرگونه اقدام خشونت امیز و تروریستی از هر طرفی تحت شعار دفاع از دین و مقدسات دینی است.

السیسی این را هم گفت که ما به همه ادیان اعتقاد داریم و دست کم دریافت پیامبران، دست کم دریافت ارزشهای متعالی است. آزادی ها باید در محدوده احترام به دیگران باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شیخ الازهر خواهان تصویب قانون جرم دانستن خصومت علیه مسلمانان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیخ الازهر خواهان تصویب قانون جرم دانستن خصومت علیه مسلمانان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید