واکنش سناتور روس به اتهام دخالت روسیه در تظاهرات فرانسه

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سناتور بلندپایه روس گفت تعجبی نکرده که بالاخره مسئله دخالت مسکو در اعتراضات خیابانی فرانسه هم مطرح شده، در حالی که از لحاظ فنی غیرممکن است روسیه بتواند در امور داخلی همه کشورها، از آمریکا و کانادا گرفته تا اوگاندا، دخالت کند.

واکنش سناتور روس به اتهام دخالت روسیه در تظاهرات فرانسه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از خبرگزاری نووستی، فرانتس کلینتسویچ عضو ارشد کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید نمود که مسکو در امور داخلی کشورهای دیگر، از جمله فرانسه، هیچ دخالتی نمی نماید و چنین مسئله ای از لحاظ فنی غیرممکن و بر اساس اصول حاکم بر روسیه، غیرقابل قبول است.

پیش از این ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه بیان کرد که دبیرخانه کل امور دفاع و امنیت ملی این کشور درحال انجام تحقیقاتی درباره امکان دست داشتن احتمالی روسیه در اعتراضات خیابانی اخیر در فرانسه است.

این سناتور گفت: همین چند روز پیش این مسئله باعث تعجب من شد که چطور به حوادث فرانسه هنوز رنگ و بوی روسی داده نشده است. حالا آنچه که انتظار داشتیم، رخ داد. بعید نیست که این اتهام دقیقا از سوی رئیس جمهوری فرانسه انجام شده باشد.

این سناتور یادآور شد: در وهله نخست باید درک کرد که روسیه ده ها دست ندارد تا در امور داخلی همه کشورهای دنیا، از انتخابات آمریکا و کانادا گرفته تا اوگاندا، دخالت کند. این مسئله حتی از لحاظ فی غیرممکن است. حال بماند که چنین اقدامی بر اساس اصول اعتقادی ما غیرقابل قبول است.

کلینتسویچ اضافه نمود، مسلما روسیه خواهان دستیابی به توافق در فرانسه برای حل و فصل مسائل داخلی این کشور است و مسکو تنها در گفت وگوها با مقامات پاریس سعی می نماید به حل این مسائل یاری کند.

آلکسی پوشکوف سناتور دیگر روس در صفحه تویئتر خود نوشت: نئولیبرال ها در غرب به محض آنکه دچار مسئله ای می شوند، فورا انگشت اتهام خود را به سمت روسیه دراز می نمایند. به عقیده آنها برگزیت؟ طرح پوتین بوده! شکست کلینتون؟ معامله ترامپ با روس ها! پیروزی مخالفان در ایتالیا؟ کار روسیه است! اعتراضات مردمی در پاریس؟ مگر می گردد روسیه دست نداشته باشد! آنها فقط به دنبال بهانه هستند.

منبع: تسنیم

به "واکنش سناتور روس به اتهام دخالت روسیه در تظاهرات فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سناتور روس به اتهام دخالت روسیه در تظاهرات فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید