درخشش دانشگاه رازی در نظام رتبه بندی جهانی یو. اس. نیوز 2022

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: دانشگاه رازی در نظام رتبه بندی یو. اس. نیوز رتبه 11 را در بین دانشگاه های جامع کسب کرد.

درخشش دانشگاه رازی در نظام رتبه بندی جهانی یو. اس. نیوز 2022

به گزارش گروه استان های وبلاگ توسعه دهنده ها، فرزاد ویسی درباره نظام رتبه بندی نو دانشگاه رازی گفت: در نوترین نتایج نظام رتبه ­بندی یو اس نیوز که به تازگی منتشر شده، اسامی 1750 دانشگاه برتر دنیا اعلام شده است. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اضافه کرد: در این فهرست، نام 44 دانشگاه از ایران نیز به چشم می­ خورد که دانشگاه رازی رتبه 29 در بین کلیه دانشگاه های کشور و رتبه 11 در بین دانشگاه های جامع را بدست آورده است.

وی با اشاره به اینکه در این نظام رتبه ­بندی داده ­ها از پایگاه وب آف ساینس دربازه زمانی پنج ساله گردآوری می شوند، یادآور شد: دانشگاه هایی که در پنج سال گذشته حداقل 1250 مقاله در نمایه WOS داشته اند در این نظام رتبه بندی مورد آنالیز قرار می گیرند. ویسی در ادامه با ذکر شاخص های استفاده شده در نظام رتبه بندی یو. اس. نیوز برای ارزیابی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی اضافه کرد: معروفیت دنیای و منطقه ای در پژوهش، تعداد تولیدات علمی از قبیل مقاله، مقاله ارائه شده در همایش و کتاب، تعدادکل استنادات، تعداد مقالات 10 درصد برتر و مقدار همکاری های بین المللی دانشگاه در تولیدات علمی از جمله شاخص های این نظام رتبه بندی معتبر بین المللی است. ویسی در خاتمه یادآور شد: دانشگاه رازی بعلاوه پیروز شده در 2 حوزه موضوعی شیمی رتبه 654 و در حوزه موضوعی مهندسی رتبه 777 را در نظام رتبه بندی یو اس نیوز کسب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخشش دانشگاه رازی در نظام رتبه بندی جهانی یو. اس. نیوز 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانشگاه رازی در نظام رتبه بندی جهانی یو. اس. نیوز 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید