رئیسی: شاهد خیز جدید کرونا و فرایند صعودی آن هستیم

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی در کشور اطلاع داد و گفت: تردد در نوروز صد در صد افزایش داشت.

رئیسی: شاهد خیز جدید کرونا و فرایند صعودی آن هستیم

به گزارش فارس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین شرایط کرونا در نقاط مختلف کشور، گفت: با توجه به پیش بینی هایی که می کردیم با افزایش ترددها، دورهمی ها، خرید های شب عید و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، متأسفانه شاهد خیز جدید بیماری در بسیاری از نقاط کشور و فرایند صعودی آن هستیم.

وی ادامه داد: الگویی که شاهد آن هستیم افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی است و در بیشتر استان ها خیز کرونا دیده می گردد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به انجام سفر های نوروزی مردم گفت: در تعطیلات نوروز تردد ها صد درصد افزایش یافته است و با توجه به این که در سال گذشته تردد ها کم بود و حتی به صفر رسیده بود.

وی با بیان این که اکنون یک خیز بسیار بلندی آغاز شده است، گفت: بعضی استان ها وارد پیک شده اند و بعضی نیز این پیک در حال آغاز شدن است. استان خوزستان چندین ما گرفتار است و بسیار شدید بود، اما اکنون با رعایت پروتکل ها فرایند نزولی را طی می نماید.

رئیسی از وارد شدن استان های البرز و ایلام از خیز بلند کرونا اطلاع داد و گفت: بعضی استان ها در آستانه ورود به خیز کرونا هستند و استان های مازندران، گیلان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و لرستان در آستانه ورود به موج جدید بیماری قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، خراسان و سمنان فرایند صعودی خود را نشان می دهند و پیش بینی می کنیم ظرف 10 روز آینده پیک بلندی را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: پیش بینی می کنیم ظرف یک هفته تا 10 روز آینده آمار جان باختگان زیر عدد 100 نفر کمتر باشد و تعداد بالای صد نفر باشد؛ ضمن این که به کسانی که از سفر برگشته اند هشدار داده و خواهش می کنیم در این چند روز از برگزار دورهمی خودداری نمایند؛ چراکه ممکن است این افراد به ویروس آلوده بوده و باعث انتقال به دیگران شوند. همچنین افرادی که به مسافرت نرفته اند نیز نباید افراد مسافرت رفته را به حضور خود دعوت نمایند.

رئیسی با تأکید بر این که افرادی که به مسافرت نرفته اند حداقل باید با افراد به مسافرت رفته دورهمی نداشته باشند، گفت: در صورت وجود علائم به مراکز درمانی مراجعه نموده و قرنطینه لازم را رعایت نمایند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امروز شنبه تا آدینه هفته جاری دوره زمانی مهمی است که باید بسیار دقت کنیم؛ چراکه بسیاری از افرادی که به مسافرت رفته بودند سالم بوده و وقتی برگشته اند ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند در نتیجه خانواده و اقوام خود را آلوده نمایند.

وی به کارمندان ادارات توصیه کرد: از تجمع و دید و بازدید در مکان های بسته و اتاق ها خودداری نمایند؛ چراکه بسیار خطرناک است.

رئیسی با اشاره به برگزاری روز طبیعت یادآور شد: روز طبیعت در شهر های قرمز 84 درصد، در شهر های نارنجی 83 درصد و در شهر های آبی و زرد 78 درصد مردم رعایت نکات لازم را داشته و از رفتن به طبیعت خودداری کردند؛ البته درصدی از مردم که به مسافرت رفته بودند این روز را نیز در طبیعت گذراندند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین شرایط رنگ بندی شهر های کشور، اضافه نمود: اکنون 47 شهر دارای شرایط قرمز، 126 شهر نارنجی و 247 شهر زرد و تنها 14 شهر شرایط آبی دارند.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، گفت: برگزاری ماه رمضان با رعایت پروتکل ها در شهر های آبی و زرد و درصدی که در نظر گرفته می گردد و ترجیحا در فضای باز باشد انجام می گردد.

رئیسی بیان داشت: درخصوص برگزاری شب های قدر مجددا در کمیته آنالیز خواهد شد.

منبع: فرارو

به "رئیسی: شاهد خیز جدید کرونا و فرایند صعودی آن هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: شاهد خیز جدید کرونا و فرایند صعودی آن هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید