شهروند ساری؛ الگوی پیروز باشگاه داری در فوتسال ایران

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، اشکان جهان آرای - ساری-خبرنگار:اسم مازندران در لیگ برتر رشته های مختلف ورزشی ثبت شده است.

شهروند ساری؛ الگوی پیروز باشگاه داری در فوتسال ایران

لیگ برتر والیبال، کشتی، فوتبال، بسکتبال، ورزش های رزمی و بسیاری از رشته های دیگر نام این استان را به خود دیده اند، اما در تمام این لیگ ها مازندران یا حضور مستمری نداشت یا اگر هم هر سال نماینده داشت، نماینده ها عوض می شدند و حضورشان با ثبات نبود. از بین رشته های ورزشی لیگ برتر، مازندران فقط در رشته فوتسال به صورت مستمر حضور داشته است و حالا قدیمی ترین و با سابقه ترین تیم آن لیگ به حساب می آید.

قدمت حضور این تیم در لیگ برتر فوتسال و تاثیرگذاری مدیر این تیم در هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال کشور نیز سبب شد که امسال برای نخستین بار مراسم قرعه کشی لیگ برتر این رشته در ساری برگزار شود؛ لیگی که جمعه همین هفته (14 تیر) آغاز می شود و یک بار دیگر هیجان را به سالن های ورزشی چند شهر کشور از جمله ساری خواهد کشاند.

امسال 14 تیم مقاومت البرز، سوهان محمد سیما قم، مقاومت قرچک، فرش آرای مشهد، لبنیات ارژن شیراز، آذرخش بندرعباس، شاهین کرمانشاه، شرکت ملی حفاری خوزستان، گیتی پسند اصفهان، هایپرشهر شاهین شهر، اهورا بهبهان، مس سونگون ورزقان و سن ایچ ساوه و شهروند ساری در لیگ برتر فوتسال حضور دارند. بین 14 تیمی حاضر در لیگ برتر فوتسال، شهروند ساری از همه باسابقه تر است و قدیمی ترین شهروند شهرِ فوتسال ایران محسوب می شود؛ تیمی که چند سالی هم با اسم راه ساری در لیگ برتر حضور داشت و از دهه 70 با کنار هم قرار دریافت عده ای جوان فوتسال دوست تشکیل شد.

شهروند امروز و راه ساریِ دیروز، سال 1377 با اسم امامزاده یحیی(ع) قهرمان مسابقات سوپرلیگ فوتسال مازندران شد. ساروی ها با پشت سر گذاشتن چند مرحله دیگر، سال 1381 با اسم شهروند به سطح اول فوتسال کشور و پنجمین دوره مسابقات لیگ سراسری رسیدند. یک سال بعد از حضورشان در سطح اول فوتسال کشور یعنی در سال 1382 این لیگ سراسری فوتسال تبدیل به لیگ برتر فوتسال شد. تیم ساری از همان سال تا امروز عضو لیگ برتر است و برای فوتسال مازندران آبروداری می کند. تیم با وجود همه مسائلی که در مسیرش ایجاد شد، با همه حمایت نشدن ها، مسائل مالی و تمام کمبودها خودش را در لیگ برتر نگه داشت. حتی در لیگ سال 1391 تا سقوط هم پیش رفت و به لطف افزایش تعداد تیم های لیگ برتر در سطح اول فوتسال کشور ماندنی شد.

  • ثبات مدیریت؛ رمز پیروزیت

البته این تیم باسابقه و پرطرفدار، تا الان نتوانسته مقامی بهتر از پنجمی به دست بیاورد. شهروند اگر حمایت شود، همه معیارهای یک تیم مدعی را دارد. هواداران پرشور، سابقه، بازیکن های بااستعداد و حتی حضور چهره های پیروز فوتسال روی نیمکت سرمربیگری و مدیری که امروز بیش از 20 سال است این تیم را مدیریت می کند. در این زمینه، سعید نجاریان از باثبات ترین مدیران باشگاهی ایران به شمار می آید و برای شهروند یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

مدیرعامل باشگاه شهروند ساری امسال تصمیم گرفته که با نظر کادر فنی، ساختار تیم را حفظ کند و با افزودن چند مهره به مجموعه تیم، وضعیت کیفی آن را در لیگ برتر فوتسال ارتقا دهد. نجاریان درباره روند آماده سازی تیم فوتبال شهروند ساری برای حضور در فصل جدید رقابت ها گفت: امسال اسکلت تیم از فصل گذشته حفظ شده و سعی کردیم با حفظ همه بازیکنان و جذب چند مهره تیم را تقویت کنیم. تمرینات نیز پس از جذب رضا لک به عنوان سرمربی آغاز شد و سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در سالن شهید حیدریان قم، 2 دیدار محبت آمیز و تدارکاتی مقابل تیم های لیگ برتری هایپرشهر شاهین شهر و سوهان محمد سیما قم برگزار کردیم. خوشبختانه تیم شرایط مساعدی دارد و با آمادگی به استقبال لیگ برتر می رویم.

وی با اشاره عملکرد مطلوب شهروند در فصل گذشته اظهار کرد: فصل قبل تیم نسبت به 2، 3 فصل قبل تر روند خوبی داشت و در نیم فصل اول نتایج خوبی به دست آوردیم. در نیم فصل دوم اگر کمی بهتر عمل می کردیم، چه بسا در رتبه سوم و چهارم جدول بودیم. دست کم 4 پیروزی در ساری را با دریافت گل در ثانیه های پایانی پیروزی از دست دادیم و همین باعث شد هفتم شویم. این موضوع در مرحله پلی آف لیگ بسیار مهم است که عضو 4 تیم اول باشیم یا دوم. در پلی آف هم با مس سونگون که قهرمان ایران و آسیا شد، بازی داشتیم که به خوبی هم انجام شد. تا 3 دقیقه آخر بازی 4-1 جلو بودیم، اما باز هم نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم و از دور رقابت ها خارج شدیم.

  • قرعه خوب

مدیرعامل باشگاه شهروند ساری با اشاره به میزبانی شهروند از مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتسال و برگزاری با کیفیت این مراسم در ساری، قرعه درآمده برای شهروند را مناسب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به جدول قرعه تقریبا مناسبی به دست آوردیم. البته سن ایچ تیم بسیار خوبی است و سال گذشته در مرحله پلی آف حضور داشت. به هر حال در ابتدای فصل مهم است که نخستین بازی را میزبان باشیم و هفته های نخست را با تیم های قهرمان و نایب قهرمان در زمین آنها رقابت نکنیم.

طبق جدول مسابقات لیگ برتر فوتسال، شهروند ساری باید جمعه این هفته از ساعت 18 نخستین دیدار خود را در سالن سید رسول حسینی ساری مقابل سن ایچ ساوه برگزار کند. آخرین دیدار رودرروی 2 تیم در هفته پایانی فصل قبل لیگ برتر فوتسال بود و نخستین دیدار لیگ جدید را نیز باید به مصاف یکدیگر بروند. شهروندی ها دیدار رفت فصل گذشته را در ساری با نتیجه 3-2 از سد سن ایچ ساوه گذشتند و بازی هفته پایانی لیگ قبلی را در ساوه با نتیجه 5-3 از میزبان خود شکست خوردند.

امین مجیدی پور بازیکن فصل قبل پارسیان شهر قدس که 19 گل برای تیم خود به ثمر رسانده بود و یکی از 5 گلزن برتر لیگ برتر قبلی به شمار می آید و بهنام فعال فوتسالیست فصل گذشته فرش آرای مشهد حدود یک هفته پیش به شهروند ساری پیوستند تا ساختار تیم برای حضوری قدرتمند در فصل جدید رقابت ها تکمیل شود. مدیرعامل باشگاه شهروند ساری اولویت تیم را در تمام دوره ها تمرکز بر استفاده از توان بازیکنان بومی بیان کرد و گفت: همواره اعتقاد داشتم که از ظرفیت شهر و استان خودمان برای تیم استفاده کنیم. بیشتر بازیکنان ما از رده های پایه نوجوانان، جوانان و امید به تیم بزرگسالان می رسند.

  • تربیت فوتسالیست های جوان

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال کشور توجه به رده های سنی پایه در لیگ برتر فوتسال را یکی از سیاست های این لیگ و فدراسیون فوتبال اظهار داشت و افزود: فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتسال تمهیدات ویژه ای برای تیم هایی که در رده های پایه شان فعال است در نظر دریافتد. خوشبختانه باشگاه شهروند از سال ها پیش در رده های سنی پایه حضوری چشمگیر داشت و همواره از تولیدات رده های پایه در تیم بزرگسالان استفاده می شود. در حال حاضر 3 بازیکن اثرگذار از 14 بازیکن تیم ملی فوتسال زیر 20 سال کشورمان عضو باشگاه شهروند ساری هستند.

وی اظهار داشت: هزینه برای رده های سنی پایه را سرمایه گذاری می دانیم و به همین دلیل در باشگاه شهروند اهمیت ویژه ای برای تیم های پایه قائل هستم. باشگاه فوتسال شهروند علاوه بر لیگ برتر بزرگسالان، در لیگ برتر هر 3 رده نوجوانان، جوانان و امید حضور دارد. تیم امیدهای شهروند طی 18 سال حضور در لیگ بیشتر سال های جزو 4 تیم اول بود که همین پشتوانه ای برای تیم بزرگسالان است. از تیم فوتسال شهروند ساری تیم بازیکن های زیادی به فوتسال کشور معرفی شدند. محمود لطفی، مرتضی عظیمایی، طه مرتضوی، یاسر ابراهیمی، ایمان احمدی، عماد محمدی، رضا اسماعیلی، محمدرضا کرد، حمیدرضا ره انجام و امیرحسین رسولی بعضی از پا به توپ های مطرح سالنی باز شهروند ساری هستند.

امسال سرمربیگری شهروند به رضا لک سپرده شد؛ سرمربی عنوان دار فوتسال که مدتی عضو کادر فنی تیم ملی بود و به کارنامه اش سرمربیگری تیم های شن سا ساوه، راه آهن و قهرمانی لیگ برتر و نایب قهرمانی آسیا با گیتی پسند و شهید منصوری قرچک سنجاق شده است. هواداران پر و پا قرص شهروند که در این 20 سال دائم زیر سقف سالن سید رسول ساری کنار تیم شهرشان حضوری پرشور داشتند، امیدوارند که لک کار ناتمام سرمربی های قبلی مثل سید مهدی ابطحی، سعید بسطامی، محمدرضا حیدریان، علیرضا رعدی و مصطفی آذری را تمام کند و جام قهرمانی را به ساری بیاورد.

  • پله های ترقی شهروند در فوتسال بانوان

شهروند علاوه بر فعالیت در همه رده های سنی پایه فوتسال، بیش از 7 سال است که تیم فوتسال بانوان را نیز تشکیل داده و با این تیم نیز به سطح اول فوتسال بانوان کشور رسیده است. تیم فوتسال بانوان شهروند ساری به صورت کاملا پایه ای و بومی، با ترکیبی از دختران فوتسالیست و کادر فنی اهل همین منطقه، از 7 سال پیش با حضور در رقابت های شهرستانی تلاش خود را برای رسیدن به سطح اول فوتسال بانوان کشور آغاز کرد.

این تیم توانست طی چند سال با پشت سر گذاشتن مسابقات استانی، زیرگروه کشور، دسته 2 و دسته یک، امسال به لیگ برتر فوتسال بانوان کشور برسد. تیم فوتسال بانوان شهروند جای تیم فوتسال بانوان استقلال ساری که در چند سال اخیر حضوری بسیار ضعیف در این لیگ داشت و بالاخره از لیگ برتر سقوط کرد را گرفت و توانست از اعتبار فوتسال بانوان مازندران دفاع کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شهروند ساری؛ الگوی پیروز باشگاه داری در فوتسال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروند ساری؛ الگوی پیروز باشگاه داری در فوتسال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید