علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، افراد مبتلا به کلسترول بالا ممکن است در معرض خطر حمله یا سکته مغزی باشند.

علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا

در موارد شدید، علائم کلسترول بالا ممکن است به علت بزرگ شدن کبد و طحال ظاهر گردد.تری گلیسیرید و کلسترول دو نوع عمده چربی هستند که بدن برای انرژی و محافظت از بدن در برابر سرما به آن ها متکی است.

این چربی ها و پروتئین هایی که در جریان خون گردش می نمایند، لیپوپروتئین های خود را تشکیل می دهند که به تمایز بین کلسترول بد و خوب یاری می نماید.

یکی از این کلسترول ها، لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) هستند. این کلسترول به کلسترول بد معروف است، زیرا خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. در حالت ایده آل، باید کمتر از 130 میلی گرم در دسی لیتر باشد.

هنگامی که کلسترول بیش از حد در جریان خون وجود داشته باشد، بدن مستعد ایجاد رسوبات چربی بیشتری در رگ های خونی است.

در نهایت، این رسوبات به دیواره های داخلی رگ ها می چسبند و راه ها را باریک می نمایند و مقدار خونی را که رگ ها می توانند نگه دارند محدود می نمایند.

هیچ علامتی از کلسترول بالا وجود ندارد مگر این که بیماری شدید باشد، در چنین مواردی رسوبات چربی در تاندون ها و پوست ایجاد می گردد یا حتی به علت بزرگ شدن کبد یا طحال باعث درد شدید معده می گردد.

تورم یا درد غیرقابل شرح شکم ممکن است زمانی رخ دهد که سطح تری گلیسیرید عروقی نزدیک یا بیشتر از 800 میلی گرم در دسی لیتر باشد.

این سطوح بالا بعلاوه ممکن است علائمی مانند درد شدید شکم و موارد مکرر حالت تهوع ایجاد کند.کبد با کلسترول مرتبط است، زیرا مسئول فراوری و حذف مقادیر اضافی کلسترول است.

زمانی که رژیم غذایی سرشار از کلسترول باشد، تمایل به ایجاد چربی در اطراف کبد دارد و راه را برای آسیب کبدی و بیماری کبد چرب غیر الکلی هموار می نماید.

این روند یک چرخه معیوب ایجاد می نماید. اختلال در کار کبد به نوبه خود می تواند مانع از توانایی اندام در فراوری یا حذف کلسترول گردد و منجر به تجمع چربی بیشتر می گردد.

کلسترول بالا ناشی از خوردن غذاهای چرب، ورزش نکردن کافی، اضافه وزن و سیگار کشیدن است.اگرچه ممکن است در خانواده ها نیز وجود داشته باشد، اما بیشتر افراد می توانند با تغذیه سالم و ورزش بیشتر، کلسترول خود را کاهش دهند.

دکتر گیل هارت، مدیر علمی YorktTest گفت: کلسترول بالا اغلب می تواند پنهان باقی بماند، که اگر کنترل نگردد می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی گردد. آمار مربوط به این موضوع به ویژه برای جوانان جالب است. چرا که افراد 20 تا 30 ساله ممکن است تاثیر کلسترول بالا را در خود حس ننمایند.

اما خبر خوب این است که در بسیاری از موارد، سطح کلسترول را می توان به وسیله تغییرات سبک زندگی مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش متعادل کرد.

منبع: فرادید

به "علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علامت هشدار دهنده برای سطح کلسترول بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید