عکس ، غول فوجی فیلم با حسگر 40 مگاپیکسلی معرفی گردید!

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، زومیت نوشت: فوجی فیلم X-T5 دوربین کامپکت رده بالایی با حسگر 40 مگاپیکسلی و پردازنده کم مصرف تر از نسل قبل است که با وضوح 6.2K فیلم برداری می نماید.

عکس ، غول فوجی فیلم با حسگر 40 مگاپیکسلی معرفی گردید!

فوجی فیلم مدل نو دوربین کامپکت بدون آینه X-T4 را رونمایی کرد. X-T5 دوربین رده بالای مجهز به حسگر APS-C است که درمقایسه با نسل قبل تغییرات قابل توجهی به خود دیده تا افراد بیشتری را به سمت دوربین های ساخت فوجی فیلم جذب کند. X-T5 با وجود پای بندی به فرمول اصلی دوربین های قبلی، بزرگ ترین تغییر پنج سال اخیر را در دوربین های سری X-T اعمال می نماید.

براساس نوشته انگجت، دوربین Fujifilm X-T5 به حسگر 40 مگاپیکسلی با توانایی فیلم برداری 6.2K@30fps مجهز است، درحالی که مدل قبلی حسگر 26 مگاپیکسلی داشت. به لطف دوربین نو، برای دستیابی به فیلم برداری با وضوح بالاتر از 4K مجبور نیستید لزوما X-H2S را تهیه کنید.

فوجی فیلم می گوید دوربین نوش به لطف بهره مندی از پردازنده X-Processor 5 محاسبات را سریع تر انجام می دهد. این پردازنده، فوکوس اتوماتیک مبتنی بر هوش مصنوعی و خروجی 10 بیت 4:2:2 و F-Log2 و پشتیبانی از فرمت HEIF را در دوربین X-T5 امکان پذیر می نماید.

دوربین X-T5 به بدنه کوچک تر، سبک تر و نسبتاً ساده تری مجهز است و فوجی فیلم برای تسهیلِ نگه داشتن دوربین در دست، جایگاه دکمه شاتر و دکمه چرخان جلویی را تغییر داده است.

X-T5 در داخل بدنه نیز یک سری تغییرات به خود دیده. این دوربین از سیستم لرزش گیر درون بدنه ای (IBIS) بهتری استفاده می نماید. این سیستم تا هفت استاپ لرزش گیری انجام می دهد، اما لرزش گیری دوربین X-T4 به 6.5 استاپ می رسید.

صفحه نمایش چرخان LCD در دوربین نو کمی وضوح بیشتری دارد و X-T5 به چشم انداز یاب الکترونیکی با بزرگ نمایی 0.8 برابری مجهز است. بدنه X-T5 تا حد زیادی مشابه نسل قبل است، اما همچنان تغییرات را احساس خواهید کرد.

در حوزه های دیگر شاهد تغییرات عمده ای در دوربین فوجی فیلم X-T5 نیستیم. این دوربین همچنان دو اسلات کارت حافظه UHS-II SD، یک درگاه USB-C و یک درگاه HDMI دارد. X-T5 از همان باتری مدل قبل استفاده می نماید، اما به گفته فوجی فیلم، پردازنده دوربین نو مصرف انرژی کمتری دارد.

فوجی فیلم می گوید که دوربین X-T5 در تاریخ 17 نوامبر 2022 (26 آبان 1401) با قیمت 1٬699 دلار (صرفاً برای بدنه) دردسترس قرار می گیرد. کیت شامل بدنه و لنز 55-18 میلی متری 2٬099 دلار قیمت دارد و کیت دیگری با بدنه و لنز 80-16 میلی متری با قیمت 2٬199 دلار عرضه می گردد.

فوجی فیلم افزون بر دوربین X-T5 از لنز 599 دلاری ماکروی 11 المانه XF30mm f/2.8 نیز پرده برداری نموده است. این لنز می تواند روی سوژه هایی در فاصله تنها 99 میلی متر از حسگر (و 12.7 میلی متر از لنز) فوکوس کند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، غول فوجی فیلم با حسگر 40 مگاپیکسلی معرفی گردید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، غول فوجی فیلم با حسگر 40 مگاپیکسلی معرفی گردید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید