پیراشکی گوشت خانگی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خبرنگاران : طرز تهیه پیراشکی گوشت را در این فیلم مشاهده کنید.

پیراشکی گوشت خانگی

پیراشکی گوشت از غذا های پرطرفدار است.

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، پیراشکی گوشت را می توانید به عنوان پیش غذا هم بهره ببرید. برای مشاهده طرز تهیه این نوع پیراشکی با ما همراه باشید.

مواد تهیه پیراشکی گوشت برای 4 نفر

گوشت چرخ نموده 250 گرم

فلفل دلمه ای 1 عدد

پیاز 1 عدد

قارچ 200 گرم

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا (اختیاری) 100 گرم

نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

زردچوبه و روغن به میزان کافی

دستور پخت مواد داخل پیراشکی

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه میزانی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سبک گردد. در ادامه میزانی زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه گوشت چرخ نموده را اضافه می کنیم و چند دقیقه به همراه پیاز تفت می دهیم تا گوشت چرخ نموده به خوبی سرخ گردد. در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای یا نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

آب لیمو ترش را هم به همراه قارچ ها اضافه می کنیم تا از سیاه شدن رنگ قارچ ها جلوگیری کند. پس از اینکه آب قارچ ها کشیده شد، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همره دیگر مواد چند دقیقه تفت می دهیم تا نرم گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله وسط تابه را با کنار کشیدن مواد خالی می کنیم و رب گوجه فرنگی را وسط تابه سرخ می کنیم تا طعم خامی آن گرفته گردد. حالا میزانی نمک اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس تابه را کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند.

مواد لازم خمیر پیراشکی

آرد سفید 1.5 تا 2 لیوان

تخم مرغ 3 عدد

آب ولرم نصف پیمانه

روغن مایع 4 قاشق غذاخوری

مایه خمیر فوری 1 قاشق غذاخوری

شکر 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه خمیر پیراشکی

مرحله اول

ابتدا باید مایه خمیر را عمل بیاوریم، برای این منظور مایه خمیر را به همراه شکر و نصف پیمانه آب ولرم داخل ظرف در دار مخلوط می کنیم، سپس درب ظرف را می گذاریم و آنرا در یک جای نسبتا گرم قرار می دهیم تا مایه خمیر حباب بزند و عمل بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه مایع خمیر پس از حدودا 10 دقیقه عمل آمد، آنرا در یک کاسه گود و جادار می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را به همراه میزان کمی نمک و روغن مایع به مایه خمیر اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را کم کم اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا جایی که خمیر کمی چسبندگی داشته باشد. اگر بیش از حد آرد اضافه کنید خمیر خشک و سفت می گردد. خمیر ما در خاتمه باید نرم و خیلی کم چسبندگی داشته باشد.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر جمع شد آنرا به مدت 15 دقیقه با دست ورز می دهیم سپس یک ظرف بزرگ را با کمی روغن چرب می کنیم و خمیر را داخل ظرف قرار می دهیم تا استراحت کند. روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت خمیر را کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی درونش خارج گردد سپس آنرا با وردنه به صورت یکدست با قطر نیم سانتی متر روی یک سطح صاف پهن می کنیم. حالا با یک قالب گرد یا دهانه کاسه ماست خوری قالب می زنیم.

مرحله ششم

روی هر خمیر قالب زده شده میزانی از مایه گوشت قرار می دهیم سپس روی گوشت کمی پنیر پیتزا می ریزیم و لبه خمیر را روی مایه گوشت بر می گردانیم، به شکلی که الان مایه گوشت بین یک نیم دایره خمیر باشد.

مرحله هفتم

حالا لبه های خمیر را با چاقو یا چنگال روی هم فشار می دهیم تا به هم بچسبند. پس از اینکه همه پیراشکی ها را آماده کردیم، سینی فر را کمی چرب می کنیم سپس پیراشکی ها را با کمی فاصله روی سینی فر می چینیم.

مرحله هشتم

برای رومال پیراشکی ها هم از مخلوط یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن مایع استفاده می کنیم. پس از مالیدن رومال، روی پیراشکی ها به دلخواه می توانیم میزانی کنجد یا تخم خرفه هم بپاشید تا مجلسی تر شوند.

مرحله نهم

فر را باید از 15دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم گردد، سپس پیراشکی ها را به مدت 20 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند. پس از اینکه پیراشکی ها آماده شدند دو دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پیراشکی ها طلایی گردد.

مرحله دهم

در صورت تمایل می توانید پیراشکی ها را داخل روغن هم سرخ کنید. برای این منظور داخل یک ظرف گود میزانی روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید، سپس پیراشکی ها را با حوصله داخل روغن سرخ کنید و به همراه سس مورد علاقه تان سرو کنید.

منبع: رکنا

به "پیراشکی گوشت خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیراشکی گوشت خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید