قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باعث کاهش سطح کلسترول خوب (HDL) می گردد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، بسیاری از مطالعات نشان می دهند که یک ارتباط مسقیم بین قرار گرفتن در هوای آلوده و بیماری های قلبی عروقی وجود دارد. مطالعات نو نشان می دهند که این آلودگی ها سطح کلترول خوب بدن را کاهش می دهد.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باعث کاهش سطح کلسترول خوب (HDL) می گردد

بعلاوه تحقیقات نو در یک مجله زیست شناسی عروقی نشان داد، افرادی که در منطقه ها آلوده - به خصوص آلودگی های مربوط به ترافیک - اقامت دارند نسبت به دیگر افراد سطح کلسترول HDL پایین تری دارند.

HDL اغلب به عنوان کلسترول خوب نامیده می گردد زیرا این نوع کلسترول یاری می نماید تا LDL یا کلسترول های بد از رگ ها خارج شوند.

تجمع LDL در بدن می تواند منجر به تنگی و بسته شدن رگ ها گردد و خطر ابتلا به حملات قلبی و مغزی را بالا ببرد.

قرار گرفتن در معرض دود های سیاه و آلودگی ها زیاد منجر به کاهش HDL بدن می گردد.

محققان دریافتند افرادی که بیش از حدود 3 ماه در معرض بالای PM یا ذرات مقلق (مخلوطی از ذرات جامد و مایع موجود در هوا) قرار گرفتند ، نسبت به افرادی که در معرض PM پایین تری بودند ، سطح کلسترول HDL پاین تری داشتند.

در طی یک دوره 1 ساله، افرادی که در معرض دوز آلودگی بالاتری قرار داشتند - ترکیبات PM که در درجه اول از وسایل نقلیه ساطع می گردد - نسبت به افرادی که در معرض دوز آلودگی پایین تری قرار داشتند به طور قابل توجهی HDL بدنشان کاهش یافته بود.

اگرچه قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باعث کاهش کلسترول هم برای مردان و هم زنان می گردد، اما اثر آن بر روی زنان قوی تر است. بعلاوه توجه داشته باشید که هرچقدر فضایی که در آن زندگی می کنید آلوده تر باشد سطح کلسترول HLD شما پایین تر می آید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی بالاتر می رود.

منبع: فوت و فن

به "قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باعث کاهش سطح کلسترول خوب (HDL) می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باعث کاهش سطح کلسترول خوب (HDL) می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید