کرم ضد آفتاب مو چیست؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، اغلب با کرم ضد آفتاب آشنایی دارید اما ممکن است از خود بپرسید که کرم ضد آفتاب مو چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا استفاده از کرم ضد آفتاب مو مهم است؟ و اهمیت آن در چه حدی است؟ افرادی که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند و همیشه در پی مراقبت از آن هستند ممکن نیست بدون استفاده از ضد آفتاب از منزل خارج شوند.

کرم ضد آفتاب مو چیست؟

نور آفتاب آسیب های جدی به پوست و مو وارد می نماید. پوست سر نیز همیشه در معرض نور خورشید است و ممکن است آسیب هایی متوجه آن گردد. آسیب ها بین بانوان و آقایان مشترک است. شاید به علت اینکه اغلب آقایان موی کوتاه دارند و در فواصل زمانی کوتاهتری موهای خود را کوتاه می نمایند آسیب های مو کمتر قابل مشاهده باشد. با این حال ضروری است که هرکس در معرض آفتاب است برای حفظ سلامت موها و محافظت از بدن در برابر اشعه های مضر خورشید از لایه های محافظتی بهره ببرید.

اغلب روتین کاملی از لایه برداری، تونر، مرطوب نماینده، انواع سرم ها و کرم ضد آفتاب را برای پوست انجام می دهید اما توجه کمتری به پوست سر و موها می گردد. اینکه پوست سر نیز از سلولهای پوستی تشکیل شده است که احتیاج به توجه و مراقبت دارد وجه دیگری از سلامت و زیبایی است. قطعا پوست سر نیز می تواند دچار آفتاب سوختگی گردد. در واقع هر قسمت از بدن که در معرض آفتاب قرار بگیرد احتمال آفتاب سوختگی و آسیب را خواهد داشت. موها نیز از این امر مستثنی نیستند. حتما متوجه شده اید که رنگ موها کدر شده، موها خشک و خشن هستند و به خوبی حالت نمی گیرند. بخصوص بخش هایی از مو و پوست سر که در معرض آفتاب است بیشتر دچار آسیب می گردد.

معرفی برترین ضد آفتاب برای مو

خورشید اثرات مختلفی بر روی موها و پوست شما دارد. همانقدر که نور خورشید می تواند برای بدن و موها مفید باشد، قرارگیری در معرض تابش شدید و در طولانی مدت آسیب رسان خواهد بود. برای معرفی بهتری ضد آفتاب برای مو ضروری است جنس موها، ضخامت، رنگ و مقدار اثر پذیری در برابر آفتاب سنجیده گردد، سپس بر اساس تمامی ویژگی های برترین گزینه را انتخاب کنید.

استفاده از ضد آفتاب مو برای آن بخش از پوست سر و موها که در معرض آفتاب قرار می گیرند مهم است. ممکن است با توجهی که به پوست صورت دارید از لوازم بهداشتی صورت به مقدار کافی بهره ببرید اما از اهمیت استفاده از لوازم بهداشتی و مراقبت از مو بی خبر باشید. معرفی برترین ضد آفتاب برای مو و استفاده مداوم از آن می تواند موهای شما را از بسیاری آسیب ها حفظ کند.

برندهای مختلف کرم ضد آفتاب مو و یا اسپری های ضد افتاب را فراوری نموده اند که از معروف ترین و شناخته شده ترین آنها می توان به دیور، شنل، کرید، زارا، ورساچه اشاره نمود. در میان کرم های ضد آفتاب ایرانی نیز می توان به کرم ضد آفتاب شون، آردن، سی گل، مای و سان سیف اشاره نمود. سایر برندها نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند که می توانید به تناسب از نظر قیمت و یا کیفیت برترین گزینه را انتخاب کنید.

علاوه بر معرفی برترین ضد آفتاب برای مو می توان به اسپری های ضد آفتاب مو نیز با روش مصرف بسیار آسان اشاره نمود که علاوه بر محافظت از موها در برابر نور خورشید، آبرسان خوبی نیز برای موها هستند. با این تفاوت که از کرم ضد آفتاب مو می تواند تا حدودی از نفوذ اشعه خورشید به پوست سر نیز محافظت کند اما اسپری اغلب ساقه موها را پوشش می دهد. برترین ضد آفتاب برای مو باید از موها در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری کند. از جمله این آسیب ها می توان به این دو مورد اشاره نمود:

1. تغییر رنگ موها

ملانین، رنگدانه طبیعی که به موهای شما رنگ می دهد. نوعی محافظ مو نیز محسوب می گردد. ملانین بعلاوه با رادیکالهای آزاد نیز مقابله نموده و آنها را دفع می نماید. با این حال اگر زیاد در برابر نور خورشید قرار گیرد به ملانین آسیب رسیده و باعث تغییر رنگ موها می گردد. هر نوع مو، با هر رنگی می تواند در معرض این آسیب قرار گیرد. کرم ضد آفتاب برای مو و یا استفاده از اسپری های ضد آفتاب می تواند لایه محافظتی بر روی مو ایجاد نموده و مانع نفوذ اشعه نور خورشید گردد.

2. آسیب به ساختار مو

رادیکالهای آزاد به پروتئین های مو، به ویژه کراتین، که ساقه مو را تشکیل داده است حمله می نمایند. آسیب های شدیدی از نور خوشید به کراتین مو وارد می گردد که فولیکول و غلاف ریشه و غدد چربی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. تارهای نازکتر مو بیشتر در معرض آسیب هستند توجه داشته باشید که کرم ضد آفتاب مو را به تارهای نازک تر که بیشتر در معرض خورشید هستید بزنید.

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب مو چیست؟

همه ما در پی داشتن موهایی سالم و شاداب هستیم. زیبایی تارهای موی سالم تاثیر عمیقی بر زیبایی ظاهری فرد دارد. اما روزانه عوامل بی شماری هستند که می توانند باعث آسیب به موها گردد. آلودگی هوا، استفاده از مواد آرایشی، عادات غذایی ناسالم و البته نور خورشید می توانند عوامل آسیب زا باشند. کرم ضد آفتاب برای مو توانسته است علاوه بر محافظت از موها در برابر نور خوشید و آسیب های آن خاصیت تغذیه نمایندگی نیز برای موها داشته باشد از جمله مزایای استفاده از ضد آفتاب مو می توان به این موارد اشاره نمود:

  • اثرات مضر اشعه خورشید بر مو را دفع می نماید.
  • از تار موها در برابر عوامل محیطی محافظت می نماید.
  • علاوه بر حفظ رطوبت موها، خاصیت آبرسانی نیز دارد.
  • از خشک شدن، زبری و شنمایندگی موها جلوگیری می نماید.
  • ساختار مو را حفظ نموده و از آسیب به بافت موها جلوگیری می نماید.

کرم ضد آفتاب برای مو

استفاده از کرم ضد آفتاب مو برترین راه چاره برای مراقتب از موها است. ممکن است تصور کنید روسری یا کلاه آفتابگیر می تواند محافظ خوبی برای موهای شما باشد. اما این تصور اشتباه است. ممکن است نور خورشید از میان این پوشش ها عبور کند. بعلاوه کلاه نمی تواند پوشش کاملی روی موهای شما باشد و بخشی از موها همچنان در معرض آفتاب باقی می مانند بنابراین خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب برای مو اهمیت زیادی دارد. معیارهای مختلفی برای خرید محصولات مراقبت از مو و پوست وجود دارد از جمله آنها می توان به برند محصول، قیمت لوازم آرایشی و بعلاوه ترکیبات تشکیل دهنده آن اشاره نمود.

منبع: فوت و فن

به "کرم ضد آفتاب مو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرم ضد آفتاب مو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید