قهرمان وزنه برداری المپیک جوانان: باورم نمی شد طلا گرفتم، 218 کیلوگرم را در تمرینات نزده بودم

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، قهرمان وزنه برداری بازی های المپیک جوانان گفت: زمانی که مدال طلا را گرفتم باورم نمی شد توانستم به آن برسم و حس عجیبی داشتم.

قهرمان وزنه برداری المپیک جوانان: باورم نمی شد طلا گرفتم، 218 کیلوگرم را در تمرینات نزده بودم

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، در دوره اول بازی های المپیک جوانان که سال 2010 در سنگاپور برگزار گردید، وزنه برداری توسط علیرضا کاظمی نژاد صاحب مدال طلای فوق سنگین شد اما چهارسال بعد یعنی المپیک 2014، رضا بیرالوند و سعید رضازاده نتوانستند وزنه برداری را صاحب مدال نمایند و هر دو با عنوان چهارمی به ایران برگشتند اما در المپیک 2018، علیرضا یوسفی در شرایطی به طلا رسید که از قبل تعیین بود رقیب سرسختی از بلغارستان دارد اما وزنه بردار ایران با عملکرد خوبی که از خود نشان داد و مهار وزنه سرنوشت ساز 218 کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد 380 کیلوگرم در مجموع دو حرکت، توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

علیرضا یوسفی در مصاحبه با وبلاگ توسعه دهنده ها درباره تجربه بازی های المپیک جوانان و کسب مدال طلای وزنه برداری بیان نمود: المپیک تجربه خیلی خوبی بود و برای کسب مدال طلا هم از قبل برنامه ریزی کره بودیم بطوری که در یک ضرب اختلافم با وزنه بردار بلغارستان حداقل هفت کیلوگرم باشد و در دوضرب جبرانش کنم. اما وزنه بردار بلغاری در یک ضرب خیلی خوب وزنه زد و فاصله از چیزی که فکرش را می کردیم، بیشتر شد.

او ادامه داد: با این حال امیدم را از دست ندادم و در دوضرب برای مدال طلا جنگیدم و در نهایت هم توانستم آن را به دست آورم. زمانی که مدال طلا را گرفتم باورم نمی شد توانستم به آن برسم و حس عجیبی داشتم.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که تاکنون وزنه 218 کیلوگرم در تمرینات هم زده بود یا خیر، گفت: خیر. در تمرینات بیشتر از 212 کیلوگرم را نزده بودم و حتی 212 کیلوگرم را هم یکبار در تمرین زدم.

وزنه بردار نوجوان ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه کوشش خواهد نمود که حضورش در دنیای قهرمانی برای سالهای زیادی تداوم داشت باشد و مانند علیرضا کاظمی نژاد قهرمان المپیک 2010 خیلی زود با قهرمانی وداع نکند، توضیح داد: کسی می تواند از نوجوانان تا بزرگسالان در وزنه برداری و سطح قهرمانی بماند که مصدومیت جدی نداشته باشد. متاسفانه آقای کاظمی نژاد با مصدومیت های زیادی روبرو شد و همین باعث شد عمر قهرمانی هایش کوتاه باشد. من فعلا دوسال دیگر در رده نوجوانان می توانم وزنه بزنم از این رو هنوز برنامه ریزی برای رده جوانان نکرده ام.

او در مورد اینکه فکر می نماید روزی بتواند مانند بهداد سلیمی یا رضازاده یک فوق سنگین مطرح و مدعی در سطح دنیا باشد ، تاکید نمود: تمام کوششم را می کنم تا بتوانم جای بزرگانی مانند آقای سلیمی را پر کنم و پرچم ایران را بالا نگه دارم.

یوسفی در سرانجام گفت: ازفدراسیون و آقای مرادی که نقش اصلی را در کسب این مدال داشتند، تشکر می کنم و از مربیان خودم قاسم و فریدون غزالیان متشکرم که من را تا اینجا یاری کردند و این مدال طلا را به رهبر انقلاب و مردم ایران تقدیم می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قهرمان وزنه برداری المپیک جوانان: باورم نمی شد طلا گرفتم، 218 کیلوگرم را در تمرینات نزده بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان وزنه برداری المپیک جوانان: باورم نمی شد طلا گرفتم، 218 کیلوگرم را در تمرینات نزده بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید