قیمت قطعات استفاده گردیده در آیفون XS مکس 443 دلار است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، قیمت مدل پایه آیفون XS مکس 1099 دلار است و مدل 512 گیگابایتی آن هم با قیمت 1499 دلار روانه بازار گردیده است؛ به همین خاطر این گوشی گران قیمت ترین آیفون به حساب می آید. روز گذشته، سایت TechInsights با آنالیز قطعات استفاده گردیده در آیفون XS مکس، قیمت کلی این قطعات را حساب نموده است.

قیمت قطعات استفاده گردیده در آیفون XS مکس 443 دلار است

روی هم رفته، قیمت قطعات مدل 256 گیگابایتی که طبق گزارش ها محبوب ترین مدل این گوشی محسوب محسوب می گردد، 443 دلار است که نشان دهنده افزایش 50 دلاری قیمت قطعات در مقایسه با مدل 64 گیگابایتی آیفون X است. گران ترین بخش آیفون XS مکس صفحه نمایش 6.5 اینچی اولد آن است که هر پنل آن برای اپل 80.50 دلار هزینه دارد. بعد از این صفحه نمایش، گران ترین قطعه تراشه A12 Bionic با قیمت 72 دلار است. از دیگر قطعات می توانیم به حافظه داخلی اشاره کنیم که 64 دلار قیمت دارد و اپل برای دوربین های این گوشی هم 44 دلار هزینه نموده است که تقریبا مشابه قیمت دوربین های استفاده گردیده در آیفون X است.

برای اینکه ببینیم اپل با فروش هر آیفون XS مکس 256 گیگابایتی با قیمت 1299 چه مقدار سود خالص دریافت می نماید، باید هزینه های مربوط به بخش تحقیق و توسعه این شرکت را هم لحاظ کنیم. علاوه بر این نباید هزینه های مربوط به توسعه نسخه جدید iOS و بهینه سازی آن برای این گجت ها را از قلم بیندازیم. در کنار موارد ذکر گردیده، باید به هزینه های مربوط به خط فراوری، توزیع و البته تبلیغات و بازاریابی هم اشاره کنیم.

هرچند اپل برای فراوری و عرضه آیفون ها چنین هزینه هایی را متحمل می گردد، اما در نهایت باید بگوییم که آیفون ها از جمله گران ترین گوشی های هوشمند موجود در بازار محسوب می شوند و هرکدام از آن ها سود هنگفتی را برای این شرکت به ارمغان می آورند. زیرا به هر حال، اپل به لطف دریافت سودهای هنگفت به یک شرکت 1 تریلیون دلاری بدل گردیده و این در حالی است که مثلا شرکت شیائومی که حاشیه سود محصولاتش فقط 5 درصد است، به این زودی ها نمی تواند به چنین هدفی دست پیدا کند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "قیمت قطعات استفاده گردیده در آیفون XS مکس 443 دلار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت قطعات استفاده گردیده در آیفون XS مکس 443 دلار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید