ماهنشان، ایجرود و خدابنده؛ میزبان شدیدترین بادها در استان زنجان

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خبرنگاران/زنجان مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بیشترین وزش باد شدید برای شهرستان های ماهنشان، ایجرود و خدابنده پیش بینی شده است.

ماهنشان، ایجرود و خدابنده؛ میزبان شدیدترین بادها در استان زنجان

صفی الله کرامتی در گفت وگو با وبلاگ توسعه دهنده ها، با اشاره به پیش بینی وزش باد شدید و وقوع سیلاب در استان، اظهار کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان زنجان و مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو، وزش باد و بارش شدیدی برای چند استان از جمله زنجان پیش بینی شده است. در حال حاضر وزش باد با سرعت بالایی در استان در حال وقوع است.

وی افزود: اداره کل هواشناسی استان، بارش های شدید برای استان زنجان را تایید نکرد بلکه بارش ها را در حد معمول و نرمال بهاری دانست ولی از آنجایی که بارش های بهاری به صورت رگباری بوده و می تواند خسارت و مسائلی را به وجود آورد، باید برای پیشگیری از خسارت و یا به حداقل رساندن آن اقداماتی برنامه ریزی شود.

این مسئول ادامه داد: بخاطر اهمیت این موضوع، روز گذشته جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان با حضور اعضای ستاد، فرمانداران شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل و به موارد پیشگیرانه توجه شد.

کرامتی شرح داد: در این جلسه به پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی داخل رودخانه ها، مسیل های داخل روستاها و شهرها تاکید شد که خوشبختانه قبل از آغاز سال نو، اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته بود و در واقع می توان گفت، آمادگی برای مقابله با هر نوع حادثه ای وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: طبق پیش بینی ها، امشب بارش حدود 10 تا 15 میلیمتری در برخی مناطق استان رخ خواهد داد و با توجه به اینکه وزش باد شدید بین 60 تا 90 کیلومتر و در برخی مناطق استان به صورت لحظه ای نیز تا 100 کیلومتر خواهد رسید و تا ساعاتی دیگر برخی نقاط استان را فرا می گیرد که هشدارهای لازم در این خصوص داده شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین وزش باد شدید در شهرستان های ماهنشان، ایجرود و خدابنده اعلام شده که در این راستا به متولیان مربوطه در خصوص برای جلوگیری از اتراق افراد در ساختمان های نیمه کاره دارای داربست و یا درختان و کهنسال تاکید شده؛ چرا که احتمال آسیب وجود دارد.

این مسئول گفت: انتظار می رود رسانه های استان با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم برای امروز و فردا در خصوص شرایط جوی نامساعد از بروز مسائل احتمالی جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ماهنشان، ایجرود و خدابنده؛ میزبان شدیدترین بادها در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهنشان، ایجرود و خدابنده؛ میزبان شدیدترین بادها در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید