معاون وزیر امور خارجه آمریکا به قزاقستان و ازبکستان سفر می کند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز به قزاقستان و در تاریخ 23 آگوست به ازبکستان سفر می کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا به قزاقستان و ازبکستان سفر می کند

به گزارش خبرنگار وبلاگ توسعه دهنده ها در تاشکند، دیوید هیل معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز به قزاقستان و در تاریخ 23 آگوست به ازبکستان سفر می کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در نورسلطان با مقامات عالی رتبه قزاقستان دیدار و همکاری های راهبردی بین واشنگتن و نورسلطان را بررسی می کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای امور خارجه 5 کشور آسیای مرکزی همچنین در نشست C5+1 آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

هیل در تاریخ 20 و 21 آگوست در قزاقستان به سر می برد و پس برای انجام دیدار با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان راهی تاشکند می شود.

اولین نشست 1+5 با حضور قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و آمریکا در پایان سپتامبر سال 2015 برگزار گشت.

به باور کارشناسان، در حالی که کشورهای آسیای مرکزی به این نشست به عنوان فرصتی جهت گفت وگو و تعامل برای تامین و تحکیم امنیت منطقه ای نگاه می کنند اما هدف آمریکا حضور فعال در عرصه های مختلف و همچنین ایجاد فاصله بین آسیای مرکزی با روسیه و کاهش نقش چین در این منطقه می باشد.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "معاون وزیر امور خارجه آمریکا به قزاقستان و ازبکستان سفر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر امور خارجه آمریکا به قزاقستان و ازبکستان سفر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید