نتایج یک نظرسنجی: دولت افغانستان جوابگو نیست

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر خبرنگاران از پاسخگویی دولت افغانستان و دسترسی آزاد به اطلاعات ناراضی هستند.

نتایج یک نظرسنجی: دولت افغانستان جوابگو نیست

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ توسعه دهنده ها، نتایج نظرسنجی دفتر حمایت از رسانه های آزاد در افغانستان موسوم به نی از وبلاگ توسعه دهنده ها سراسر افغانستان نشان می دهد که بیشتر آن ها از پاسخگویی دولت بویژه در نهادهای امنیتی و دفاعی و دسترسی به اطلاعات راضی نیستند.

در این نظرسنجی با 250 خبرنگار در کابل و 24 ولایت دیگر افغانستان گفت وگو شده است و براساس آن 50.8 درصد وبلاگ توسعه دهنده ها می گویند که از پاسخگویی سخنگویان دولت راضی نیستند، 47.6 درصد وبلاگ توسعه دهنده ها از آن ابراز رضایت می نمایند و 1.6 درصد دیگر نیز در این باره اظهارنظر نکرده اند.

براساس تازه ترین نظرسنجی نهاد نی، بیشترین نارضایتی ها مربوط به سخنگویان نهادهای امنیتی و دفاعی، دادگاه ها، گمرک، وزارت بهداشت، ریاست اراضی، شهرداری و آموزش و پرورش است.

یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که 39.2 درصد شرکت نمایندگان می گویند که وزارت های کشور، دفاع و نهاد امنیت ملی به تماس های آن ها پاسخ نمی دهند و سخنگویان این ادارات به آسانی قابل دسترس نیستند.

عبدالمجیب خلوتگر رئیس اجرایی نی دلیل عدم پاسخگویی دولت به وبلاگ توسعه دهنده ها بویژه در بخش های امنیتی را ناکامی های حکومت در این زمینه ها دانست و تاکید نمود دولت باید واقعیت را در اختیار مردم قرار دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نتایج یک نظرسنجی: دولت افغانستان جوابگو نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک نظرسنجی: دولت افغانستان جوابگو نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید