نرخ عوارض ساخت و ساز در سال 99

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، کف و سقف افزایش مبلغ عوارض ساختمانی برای ساخت و سازهای مسکونی در سال جدید از اول تابستان اجرایی شده است.

نرخ عوارض ساخت و ساز در سال 99

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری وبلاگ توسعه دهنده ها، سال گذشته براساس تصمیم مشترک شهرداری و شورای شهر تهران، از میان سه معادله طراحی شده برای مشخص میزان رشد عوارض صدور پروانه ساختمانی در مناطق 22گانه شهر تهران، یک فرمول میانه انتخاب شد و در کانال تصویب نهایی نهاده شد.

سرانجام سال گذشته مصوب شد مجموع عوارض دریافتی توسط شهرداری از سازنده های مسکن در سال 99 به میزان 30 درصد افزایش یابد؛ با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و رکود مالی، در اسفند 98 تصمیم گرفته شد محاسبه نرخ جدید عوارض صدور پروانه ساختمانی سال 99 با دو ماه تاخیر از ابتدای خرداد ماه اجرایی گردد، اما مجددا اجرا به ابتدای تیر موکول شد.

براساس تصمیم مدیریت شهری پایتخت، نرخ انواع عوارض ساخت مسکن از ابتدای تابستان نسبت به سال 98 مشمول 30 درصد افزایش خواهد شد. تصمیم گیری برای افزایش تعرفه انواع عوارض ساخت وساز در شهر تهران در اسفند سال گذشته اتخاذ شد.

هزینه ساخت مسکن در تهران متری چند؟

انواع عوارض ساختمانی، یک جزء از هزینه ساخت مسکن است که وزن آن روی هزینه ساخت و ساز نسبت به قیمت تمام شده بیشتر است. در حال حاضر هزینه ساخت مسکن در شهر تهران دست کم به مترمربعی 4 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. میانگین نرخ عوارض ساختمانی در پایتخت در سال گذشته مترمربعی 500 تا 700 هزار تومان بود که با افزایش 30 درصدی برای هر مترمربع ساختمان مسکونی به طور میانگین به حدود 650 هزار تا یک میلیون تومان در شهر تهران برای امسال افزایش پیدا خواهد نمود. البته آن طور که آنالیز ها نشان می دهد میانگین نرخ عوارض ساختمانی برای بعضی مناطق شمال شهر تهران از مترمربعی 2 میلیون تومان هم فراتر می رود به ویژه در ساخت وسازهای بلندمرتبه که به دلیل عوارض صدور تراکم مازاد، مبلغ پرداختی سازنده ها به شهرداری تهران به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد نمود. هزینه صدور پروانه ساختمانی برای مناطق فرسوده پایتخت رایگان است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "نرخ عوارض ساخت و ساز در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ عوارض ساخت و ساز در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید