هنر خلق دیورامای عبدالرحمن عید و زنده کردن مینیاتوری منظره ها شهری

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، دایوراما یا ژرفانما، ماکت هایی سه بعدی هستند که در میزان های واقعی یا به صورت نمونه های مینیاتوری ساخته می شوند و گاه در محفظه های شیشه ای در موزه ها نمایش گذاشته می شوند یا در میزان های کوچکتر به وسیله مدلساز ها و علاقه مندان در منازل یا مجموعه های شخصی نگهداری می شوند . در مفهوم امروزی، دایوراما با هدف آموزش و سرگرمی، چشم میزانایی را از رویدادهای تاریخی، چشم انداز های طبیعی و نماهای شهری به نمایش می گذارد.

هنر خلق دیورامای عبدالرحمن عید و زنده کردن مینیاتوری منظره ها شهری

عبدالرحمن عید هم یکی از هنرمندانی است که دایوراما می سازد. او مغازه هایی سنتی به مقدار یک درخت نخل با جزپیات باورنکردنی می سازد. این هنرمند دیوراما مستقر در ترکیه، متخصص در زنده کردن گوشه و کنار شهر ها است. او کپی های دقیقی از سازه های معماری و بعلاوه بسیاری از اشیاء پیرامونی آنها می سازد و کار مجسمه سازی و نقاشی آنها را انجام می دهد.

او نه تنها هر ساختمان را به صورت واقع گرایانه ارائه می نماید، بلکه برای مثال اقلام و کالاهای داخل یک فروشگاه را هم با جزئیات می سازد. بعضی از این اقلام شامل قالیچه های طرح دار، چراغ ها و بشقاب هایی با طرح های پیچیده است.

چیزی که باعث می گردد آثار عید واقعاً بدرخشتد، ظاهر قدیمی آنهاست. او جزئیات مربوط به قدمت و فرسودگی را به معماری و اشیاء اضافه می نماید.

در واقع، اگر عکسی عادی از این آثار گرفته گردد ما به سختی می توانیم آنها را از عکسی که از مکان های واقعی گرفته شده اند، تشخیص بدهیم.

عبدالرحمن عید: اینستاگرام

منبع: یک پزشک

به "هنر خلق دیورامای عبدالرحمن عید و زنده کردن مینیاتوری منظره ها شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر خلق دیورامای عبدالرحمن عید و زنده کردن مینیاتوری منظره ها شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید