واکسن کووپارس زنجیره انتقال کرونا را هم قطع می نماید خبرنگاران

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خاوازی گفت: واکسن نوترکیب کووپارس از طریق دوز استنشاقی، زنجیره انتقال ویروس کرونا را هم قطع می کنید.

واکسن کووپارس زنجیره انتقال کرونا را هم قطع می نماید خبرنگاران

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ توسعه دهنده ها، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: ما با آغاز کرونا بر خود وظیفه می دانستیم تا با فراوری واکسن به همکارانمان در بخش پیشگیری یاری کنیم.

خاوازی گفت: در ابتدای آغاز کار امیدوارانه به این موضوع نگاه نشد، ولی انگیزه در دانشمندان جوان دیده شد و بخش هایی از این کار لطف خداوند بود تا کار ها دقیق پیش برود. طراحی یک واکسن و الزامات آن بسیار پیچیده است، براین اساس داده های رازی به یاری ما آمد و از اسفند تا فروردین کار طراحی صورت گرفت.

وی بیان داد: راه انتقال میمون به کشور برای آزمایش های حیوانی سخت بود. در ایران با بالاترین تعداد میمون آفریقایی کارآزمایی حیوانی صورت گرفت. آزمون های پیش بالینی در نهایت تمام شد و پرونده به وزارت بهداشت ارسال شد.

خاوازی گفت: لحظه به لحظه پرونده ها بررسی شد و گواهینامه اخلاق و ورود به آزمایش بالینی صورت گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: این واکسن نوترکیب چند ویژگی دارد؛ اول اینکه حجم تزریق آن بسیار کم (حدود 0.2 میلی لیتر) است. ویژگی دوم دوز استنشاقی این واکسن است؛ باید توجه کرد که واکسن شخص را ایمن می نماید، اما ما باید زنجیره انتقال ویروس را هم قطع کنیم که دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس برای همین منظور است و ویروس وارد بدن نمی گردد. این یکی از مطمئن ترین و امن ترین روش هاست و ما در جهان در این خصوص جلوتر هستیم.

خاوازی اضافه کرد: در مراحل پیش بالینی با وسواس زیادی پیش رفتیم؛ از وزارت بهداشت می خواهیم که هر کجا مشکل داشت به ما اعلام کند تا به عقب باز گردیم و مجدد طراحی کنیم، زیرا این پلتفرم در مورد جهش ها، قابلیت باز طراحی دارد.

در ادامه جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن قدردانی از تیم موسسه تحقیقات واکسن سازی رازی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر است که در این مطالعه بالینی فعال است و سهم خود را در بیمارستان حضرت رسول انجام می دهد. خوشبختانه تیم موسسه رازی در ماه های اخیر توانستند بخشی از نشانه های خودکفایی در کشور را نشان دهند.

وی اضافه کرد: اعلام آمادگی می کنیم تا کارآزمایی بالینی واکسن را به درستی پیش ببریم. امیدواریم در چند ماه آینده واکسنی ارزشمند در سطح ملی و بین المللی فراوری گردد و تا بشر را از معضل کرونا رهایی دهد؛ دانشگاه محلی برای این بستر است و امیدواریم این تجربه را به خوبی پیش ببریم.

لازم به ذکر است این واکسن امروز به دو نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد. این تزریق به صورت انتخابی صورت می گیرد. در دوره دوم تزریق واکسن به 120 نفر در گروه های 30 نفره انجام می گردد که 33 روز زمان می برد. تزریق سوم یعنی فاز استنشاقی در روز 53 صورت می گیرد. 14 روز بعد از فاز اول بررسی نتایج صورت خواهد گرفت و اگر نتایج رضایت بخش بود واکسن وارد فاز دوم می گردد. در فاز دوم 500 نفر وارد مطالعه می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکسن کووپارس زنجیره انتقال کرونا را هم قطع می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کووپارس زنجیره انتقال کرونا را هم قطع می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید