پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه الزهرا(س)

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، دانشگاه الزهرا(س) برای سال تحصیلی 1402-1401 در مقطع کارشناسی ارشد، به صورت بدون آزمون و از میان دانشجویان استعدادهای درخشان، به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه الزهرا(س)

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ توسعه دهنده ها، دانشگاه الزهرا بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دورهی تحصیلی کارشناسی ارشد شماره 11/301041 مورخ 11 شهریور 1398 وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شیوه نامه اجرایی مصوب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و اداره حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه الزهرا ، در سال تحصیلی 1402-1140 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته/گرایش هایی معین و از میان متقاضیان حائز شرایط خاص به صورت بدون آزمون، دانشجو میپذیرد.

بر این اساس، دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول 1397 و ورودی نیمسال دوم 1396که پس از گذراندن 6 نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل، جزء 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود (مجموع روزانه و شبانه) باشند و حداکثر در مدت هشت نیم سال تحصیلی از میان دانشگاه های منتخب با شرایطی خاص در بازه زمانی اول مهر ماه 1400 تا تاریخ31 شهریور ماه 1401 دانش آموخته شوند، می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

بعلاوه، دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه الزهرا ورودی نیمسال اول 1397 و ورودی نیمسال دوم 1396که در انتها شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزء 10 درصد برتر بعدی باشند(25 درصد برتر) و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی در بازه زمانی اول مهر 1400 تا تاریخ 31 شهریور 1401 دانش آموخته شوند، نیز میتوانند در برای ثبت نام اقدام کنند تا چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته/گرایشی، با 15 درصد برتر دانشجویان حائز شرایط (با لحاظ دوسوم ظرفیت پذیرش بدون آزمون به دانش آموختگان دانشگاه الزهرا) تکمیل نشود، درخواست آنها مورد آنالیز قرار گیرد.

با اعلام دانشگاه الزهرا، دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال دوم 1397 در صورت دارا بودن شرایط لازم و دانش آموختگی تا تاریخ 31 شهریور 1400، لازم است در این فراخوان ثبت نام کنند. آنالیز درخواست این داوطلبان منوط به گواهی احراز رتبه در انتها نیم سال ششم (انتها نیم سال اول1397) خواهد بود.

دانشگاه الزهرا تاکید کرده، مطابق مجوز صادره به وسیله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به علت محدودیت های ناشی از شیوع کووید-19 حدنصاب تعداد واحد گذرانده شده تا انتها نیمسال ششم برای دانشجویانی که در نیم سال دوم سال تحصیلی 1399-1398 و یا نیمسال های اول و دوم سال تحصیلی 1400-1399 حذف واحد (با درج در کارنامه تحصیلی) داشته اند، به تعداد واحدهای حذف شده و حداکثر تا 4 واحد (با ارائه مدارک دال بر ابتلا به کرونا)، قابل کاهش است.

برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی با معرفی دبیرخانه المپیاد برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و توسعه آموزش عالی و درصورتی که در این فراخوان درج شده باشد، می توانند ثبت نام کنند.

سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که مشمول تحصیل همزمان در دو رشته هستند، حداکثر 10 نیمسال تحصیلی است، بنابراین دانشجویان ورودی نیمسال اول 1396 که حائز این شرایط هستند تنها در صورت دانش آموختگی در بازه زمانی اول مهر امسال تا تاریخ 31 شهریور 1401 میتوانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. این دانشجویان جهت استفاده از سهمیه استعداد درخشان رشته مورد درخواست، میبایست حداکثر طی دو نیمسال پس از پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از رشته دوم دانش آموخته گردند و یا در غیر این صورت از رشته دوم انصراف کنند.

بعلاوه، سنوات تحصیلی دانشجویان انتقالی از ورود به رشته در دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، میبایست حداکثر 8 نیمسال باشد و مقایسه میانگین کل با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود و مدرک آن دریافت میشود.

با اعلام دانشگاه الزهرا، دارندگان مدرک معادل کارشناسی و بعلاوه دارندگان مدارک دوره های مجازی، فراگیر پیغام نور، پذیرفته شدگان آزمون های اختصاصی (داخلی)، نوبت دوم بدون آزمون، علمی کاربردی،غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد، پردیس های بین الملل (خودگردان)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و بعلاوه دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی، مجاز به ثبت نام در پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه نیستند.

با استناد به آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد شماره 11/301041 مورخ 6 بهمن 1398 وزارت علوم تحقیقات و فناوری، اتباع غیر ایرانی، دانشجویان ایرانی انتقالی از دانشگاه های خارجی و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از کشور اخذ کرده اند، مشمول استفاده از تسهیلات آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 1401-1402 نمی باشند.

مدارک لازم جهت ثبت نام متقاضیان، شامل یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPG، تصویر کارت ملی به فرمت JPG،تصویر صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات)به فرمت JPG، ریز نمرات دوره کارشناسی شامل همه نمرات تا انتها نیمسال ششم است.

دیگر مدرک لازم نیز شامل گواهی مربوط به دارا بودن شرایط معدل و شرایط آموزشی است.

دانشگاه الزهرا اظهار داشت که هزینه ثبت نام و آنالیز مدارک در هر رشته 1 میلیون 200 هزار ریال است.

متقاضیان تا تاریخ 20 دی ماه امسال فرصت دارند نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه الزهرا(س)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه الزهرا(س)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید