کارکنان کاخ سفید چقدر می گیرند؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، اوایل ماه جاری میلادی، کاخ سفید گزارش سالانه خود را با موضوع افشای حقوق کارکنان کاخ سفید به کنگره آمریکا داد.

کارکنان کاخ سفید چقدر می گیرند؟

به گزارش ایسنا، نشریه اینسایدر در گزارشی حقوق دریافتی مقامات و دستیاران ارشد در دو دولت جو بایدن و دونالد ترامپ را فاش نموده است.

در این گزارش با استناد به حقوق بیش از 470 نفر از مقامات کاخ سفید دولت بایدن آمده است که مجموع حقوق دریافتی سالانه آن ها معادل 46.759، 727 دلار بوده است. کاخ سفید تحت رهبری بایدن، در مجموع بیش از 600 دستیار دارد. حدود نیمی از کارمندان فعلی کاخ سفید 100.000 دلار یا بیشتر و نیمی دیگر 90.000 دلار یا کمتر از آن در سال عایدی دارند.

16 کارمند کاخ سفید در دولت بایدن سالانه معادل صفر دلار عایدی دارند که شامل مشاوران ارشد کاخ سفید در حوزه های سیاست گذاری در امور مهاجرت، سیاست مالی، سلامت عمومی و دموکراسی و حق رای و ... می شوند.

بعضی از سمت ها در کاخ سفید به این علت حقوق دریافت نمی نمایند، چون آن ها به عنوان نیرو های اعزامی نهاد های دیگری که ماموریت همکاری با کاخ سفید را داشته و از آن نهاد ها حقوق دریافت می نمایند در نظر گرفته می شوند.

پنج نفر در کاخ سفید تحت رهبری ترامپ سالانه صفر دلار عایدی داشتند، از جمله ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر که هر دو به عنوان مشاوران ارشد این رئیس جمهور سابق آمریکا خدمت می کردند.

دستمزد های مقامات کاخ سفید بسته به عوامل مختلفی از جمله تعداد پست های موجود، تورم و اولویت های یک رئیس جمهور می تواند از دولتی به دولت دیگر تغییر کند.

از زمان دولت جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا، حقوق ریاست جمهوری 400.000 دلار در سال بوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این حقوق خود را به سازمان های مختلف فدرال اهدا کرد.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا، 235.100 دلار در سال دستمزد می گیرد و این حقوق فدرال معین شده بر اساس احکام فدرال برای سمت او است. مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، در دوران تصدی خود با 1.9 درصد افزایش حقوق نسبت به قبل معادل 230.700 دلار را به عنوان معاون رئیس جمهور دریافت می کرد.

بر اساس این گزارش، 27 کارمند پرعایدی کاخ سفید تحت رهبری بایدن همگی بیش از 180 هزار دلار عایدی دارند. در رده اول 10 مقام با بالاترین دستمزد، فرانسیس کالینز، مشاور علمی موقت رئیس جمهور آمریکا با حقوق 300.000 دلار در سال قرار گرفته است. در مقایسه، پرعایدیترین کارمند ترامپ، جان چوارتاکی، مشاور ارشد رئیس دفتر وقت کاخ سفید در امور استراتژی و تعامل با ذی نفعان بود که سالانه 239.595 دلار عایدی داشت.

دومین کارمند پرعایدی در کاخ سفید بایدن، لویزا پایونسکی، مشاور ارشد سیاستگذاری حمل و نقل با حقوق 191.300 دلار در سال دارد. پس از او استفانی سایکس، مدیر امور بین دولتی در حوزه اجرای زیرساخت ها با 183100 دلار در سال قرار گرفته است.

کارین ژان پیر، سخنگوی فعلی کاخ سفید، که در ماه مه جانشین جن ساکی در این سمت شد، سالانه 180 هزار دلار عایدی دارد. با این حال، سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید تحت رهبری ترامپ، سالانه 183.000 دلار عایدی داشت.

ران کلین، رئیس دفتر بایدن هم، سالانه 180 هزار دلار عایدی دارد، در حالی که میک مولوینی، رئیس دفتر دولت سابق ترامپ، 203 هزار و 500 دلار عایدی سالانه داشت.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن بر طبق این گزارش سالانه 180 هزار دلار حقوق می گیرد، در حالی که جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، 183 هزار دلار در سال دستمزد می گرفت.

منبع: فرارو

به "کارکنان کاخ سفید چقدر می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارکنان کاخ سفید چقدر می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید