کارگردان ایرانی داور جشنواره فیلم برلین شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تهران (پانا) - فهرست داوران بخش رقابتی اصلی هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم برلین با حضور یک سینماگر ایرانی در میان داوران اعلام شد.

کارگردان ایرانی داور جشنواره فیلم برلین شد

به گزارش ایسنا، مسئولان برگزاری هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین سال جاری شش سینماگر که همگی سابقه کسب جایزه خرس طلای برلین را در کارنامه دارد به عنوان داوران بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی انتخاب کرد.

محمد رسول اُف کارگردان ایرانی که در سال 2020 با فیلم شیطان وجود ندارد پیروز به کسب جایزه اول برلین شد، یکی از این داوران برلیناله 2021 خواهد بود و در کنار اوجیانفرانکو رُزی، یاسمیلا ژبانیچ، ایلدیکو انیدی، آدینا پینتیلd و نداف لاپید، سینماگرانی هستند که برنده خرس طلای برلین و دیگر برندگان بخش رقابتی جشنواره برلین پیش رو را انتخاب خواهند کرد.

جیانفرانکو رُزی مستند ساز برجسته ایتالیایی در سال 2016 با فیلم آتش در دریا، یاسمیلا ژبلانیچکارگردان اهل کشور بوسنی و هرزگوین با فیلم گرباویتسا در سال 2016، ایلدیکو انیدی فیلمساز در مجاری در سال 2017 با فیلم در جسم و روح، آدینا پنتیلی رومانیایی در سال 2018 با فیلم به من دست نزن و نداف لاپید در سال 2019 با فیلم مترادف ها پیروز به کسب جایزه خرس طلای برلین شده اند.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین سال جاری طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (11 تا 15 اسفند) و به صورت مجازی میزبان نمایش فیلم های برلیناله خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از 9 تا 20 ژوئن (9 تا 19 خرداد) با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و برندگان بخش های مختلف جشنواره نیز معرفی می شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کارگردان ایرانی داور جشنواره فیلم برلین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان ایرانی داور جشنواره فیلم برلین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید