کاهش محسوس دما و بارش برف در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، پس از گذشت43 روز از زمستان و عدم بارش برف و باران در مشهد،هواشناسی خراسان رضوی پیش بینی کرد از روز یکشنبه این استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت.

کاهش محسوس دما و بارش برف در خراسان رضوی

طبق اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی تحلیل نقشه ها و مدل های پیش یابی نشان دهنده گسترش سامانه بارش زا از اواخر وقت شنبه به خراسان رضوی می باشد که از یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری با گسترش کامل خود باعث بارش باران و برف در استان خواهد شد.

با فعالیت این سامانه، کاهش محسوس دما بین 10 تا 12 درجه ، وزش باد شدید، کولاک برف، تشکیل مه، کاهش میدان دید، یخ زدگی و لغزندگی معابر و محورها و اختلال در سیستم حمل و نقل خراسان رضوی رخ خواهد داد.

روز یکشنبه با گسترش سامانه بارش زا در استان وقوع بارش های رگباری در نیمه جنوبی توام با رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن نواحی مستعد استان رخواهد داد. همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش برف و باران در نواحی سردسیر همراه با وزش باد شدید، کولاک برف در نواحی مستعد تشکیل مه همچنین کاهش میدان دید و لغزندگی محورهای استان رخ خواهد داد.

به مسافران جاده ای خراسان رضوی توصیه شده جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای خود احتیاط و نکات لازم را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاهش محسوس دما و بارش برف در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محسوس دما و بارش برف در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید