کوالکام شاید بخشی از فراوری اسنپدراگون 8 نسل 1 را به TSMC واگذار کند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سامسونگ در کنار تراشه های خود، تراشه های دیگر شرکت ها را هم فراوری می نماید و مثلا اسنپدراگون 888 به وسیله این شرکت فراوری شده است. با این حال، سال گذشته اعلام شد که فرایند ساخت سامسونگ رضایت مدیران کوالکام را جلب نکرده و اگرچه مدیران این شرکت می خواستند برای نسل بعدی تراشه پرچم دار خود با TSMC همکاری نمایند، اما به علت رزرو بیشتر ظرفیت فراوری این شرکت از طرف اپل، انجام این کار امکان پذیر نشد. بنابراین برای فراوری اسنپدراگون 8 نسل 1 چاره ای جز همکاری دوباره با سامسونگ نداشت.

کوالکام شاید بخشی از فراوری اسنپدراگون 8 نسل 1 را به TSMC واگذار کند

حالا طبق یک گزارش نو، به نظر می رسد این بار هم سامسونگ نتوانسته رضایت کوالکام را جلب کند و این شرکت میخواهد بخشی از فراوری تراشه پرچم دار خود را به TSMC واگذار کند. گفته می گردد بازده فرایند فراوری سامسونگ کمتر از حد انتظار است و به همین دلیل مدیران کوالکام قصد دارند از امکانات TSMC هم برای فراوری این تراشه 4 نانومتری استفاده نمایند. باید ببینیم آیا کوالکام و TSMC در این زمینه به توافق می رسند یا نه زیرا با توجه به کمبود جهانی تراشه، شرکت هایی مانند TSMC نسبت به گذشته ظرفیت خالی بسیار کمتری دارند. البته احتمالا کوالکام برای این کار حاضر است مبلغ بالاتری بپردازد که چنین کاری منجر به افزایش قیمت تراشه و در نتیجه گران تر شدن گوشی ها می گردد.

باید خاطرنشان کنیم با وجود اینکه سامسونگ و TSMC قادر به فراوری تراشه های 4 نانومتری هستند، ولی فرایند فراوری چیپست بسیار پیچیده است و هر کدام از این شرکت ها برای این کار فرایند متفاوتی را پشت سر می گذارند. بنابراین اگر اسنپدراگون 8 نسل 1 به وسیله دو شرکت فراوری گردد، عملکرد آن ها یکسان نخواهد بود ولی از طرف دیگر تشخیص اینکه چیپست درون گوشی به وسیله کدام شرکت فراوری شده، یک کار غیرممکن محسوب می گردد. TSMC معمولا در زمینه فراوری تراشه نسبت به سامسونگ حرف بیشتری برای گفتن دارد و احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 1 فراوری شده به وسیله این شرکت می تواند عملکرد بسیار بهتری ارائه کند.

در گزارش DigiTimes آمده که کوالکام برای تراشه های سری 7 و 6 هم می خواهد از TSMC استفاده کند. اگرچه معمولا بر سر تراشه های ضعیف تر رقابت چندانی وجود ندارد، اما در حال حاضر مدیاتک روزبه روز بزرگ تر می گردد و احتمالا برای استفاده از ظرفیت TSMC، بین کوالکام و مدیاتک رقابت شدیدی شکل خواهد گرفت.

شرکت TSMC در سال 1987 تأسیس شده و طی این 34 به یک شرکت چند صد میلیارد دلاری تبدیل شده که حالا یکی از ستون های اقتصاد تایوان محسوب می گردد. بر اساس گزارش های منتشر شده، TSMC تراشه های بیش از 460 شرکت را فراوری می نماید و در این صنعت نقش حیاتی دارد. این شرکت با سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری میخواهد فاصله خود را از رقبا بیش از پیش افزایش دهد.

سامسونگ هم که در حوزه های متنوعی فعالیت دارد، در زمینه تراشه های حافظه حرف اول را می زند. بعلاوه با وجود سرمایه گذاری گسترده برای تراشه های پیشرفته، همچنان فاصله نسبتا زیادی با TSMC دارد. سامسونگ به غیر از فراوری تراشه های اگزینوس که در گوشی های خود استفاده می شوند، با بعضی شرکت ها مانند کوالکام هم همکاری دارد. اما عمده عایدی بخش نیمه رسانای سامسونگ از طرف فروش تراشه های حافظه به دست می آید. با این حال سامسونگ هم بودجه هنگفتی را برای افزایش ظرفیت فراوری خود اختصاص داده و باید ببینیم رقابت بین این دو غول صنعت تراشه در سال های آینده به کجا می رسد.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام شاید بخشی از فراوری اسنپدراگون 8 نسل 1 را به TSMC واگذار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام شاید بخشی از فراوری اسنپدراگون 8 نسل 1 را به TSMC واگذار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید